Problemy Salesforce trwają, a Twitter zmniejsza wydatki na usługi SaaS

Problemy Salesforce, nadal trwają i nie widać szybkiego ich końca, co gorsza, jeden z ich największych klientów Twitter, właśnie zmniejszył swoje wydatki na usługi SaaS, dostarczane przez Salesforce o 75%.

Utrata przychodów u tak ważnego klienta w momencie wewnętrznych przekształceń firmy i wprowadzania nowym metryk produktywności inżynierów to duży cios dla firmy. Szczególnie w obliczu żądań inwestorów, którzy chcą wpłynąć na strategię firmy.

Firma Elona Muska na początku miesiąca zmniejszyła swój kontrakt z Salesforce z 20 milionów dolarów do około 5 milionów dolarów, co jest zgodne z redukcją zatrudnienia.

Firmy ogólnie zmagają się z „właściwym rozmiarem” ich zasobów technologicznych zgodnie z sytuacją gospodarczą, powiedział Ryan Neu, dyrektor generalny i współzałożyciel Vendr, firmy, która pomaga firmom zarządzać wydatkami na SaaS.

„[Ruchy] są często powiązane z ciężarem kontraktów i wieloletnich umów, co powoduje, że firmy podejmują nieoptymalne decyzje – takie jak zwolnienie pracowników lub dokonywanie cięć w innych komponentach firmy, ponieważ ich pakiet technologiczny jest nieelastyczny. Z tego powodu zachęcamy dostawców do rozszerzania i kontraktowania się z potrzebami przedsiębiorstw” – powiedział Ryan Neu

Nie są to jednak jedyne wyzwania stojące przed Salesforce. Business Insider twierdzi, że pracownicy przygotowują się do kolejnej rundy zwolnień, która może objąć 10 proc. firmy.

Third Point Capital stał się piątym inwestorem, który zadeklarował swoje zainteresowanie Salesforce w zeszłym tygodniu, po ValueAct Masona Morfita, Inclusive Capital Jeffa Ubbena, Third Point LLC Dana Loeba i Elliott Management.

Inwestorzy mocno naciskają na Salesforce, by firma podniosła marżę i produktywność. Na co firma odpowiada wzmożonym naciskiem na swoich deweloperów i inżynierów. Podano również, że Salesforce planuje mierzyć produktywność inżynierów oprogramowania za pomocą tzw. „code check-ins”. Jednak wielu twierdzi, że linie kodu produkowane dziennie mogą nie być dobrym miernikiem.

Najbliższe miesiące będą bardzo ciężkie dla prezesa Salesforce, ponieważ od nich będzie zależeć przyszłość firmy i jej przetrwanie.