Procesory graficzne Intel Arc otrzymują ulepszoną wydajność Vulkan Mesh Shading dzięki Mesa 22.3.
Zespół open-source firmy Intel wprowadził swój sterownik ANV Vulkan do Mesa 22.3, oferując poprawę wydajności w firmowych procesorach graficznych Arc z serii A.
Minęły dwa miesiące od wprowadzenia rozszerzenia Vulkan mesh shader w Vulkan 1.3.226, oferującego ulepszone wsparcie dla linuksowego sterownika Vulkan dla sprzętu graficznego Intela z serii Arc. Rozszerzenie API pozwoli na uzyskanie kompatybilności z mesh-shadingiem u wielu producentów. Michael Larabel z serwisu Phoronix wspomina, że moment wprowadzenia najnowszej poprawki pozytywnie wpłynął na stabilność sterowników i pozwala na kilka dodatkowych poprawek wydajności dla serii GPU Arc.
W przypadku procesora graficznego Intel Arc A770, wprowadzono poprawki do dystrybucji wartości rozmiaru zadań i siatki, aby zoptymalizować wydajność z preferencjami firmy i specyfikacjami dotyczącymi ich nowszych procesorów graficznych. Zmieniono również wartość maksymalnej grupy wątków, aby poprawić obsługę sterownika Vulkan, a dodatkowa łatka miała na celu poprawienie tej wartości.
Okno dla poprawek Mesa 22.3 zamyka się już wkrótce, dzięki czemu pełne wydanie pojawi się w ciągu najbliższego miesiąca. Larabel zauważa, że w porównaniu do Mesa 22.2, najnowszy build 22.3 jest kluczowy dla użytkowników posiadających dGPU Intel Arc w porównaniu do wsparcia znalezionego w poprzedniej wersji.
Użytkownicy mogą sprawdzić całą bibliotekę grafiki 3D Mesa na Gitlabie, która wykorzystuje języki C, C++, Python i inne oraz dowiedzieć się więcej o projekcie Mesa. Dokumentacja ta ma charakter open-source i jest dostępna publicznie, co pozwala na zapoznanie się z przesłanymi i scalonymi zmianami. Biblioteka graficzna Mesa 3D ma obecnie 162 tys. commitów, 59 gałęzi, 757 tagów i do 5 TB pamięci projektu przed zamrożeniem scalania.