Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Procesory graficzne Intel Arc otrzymują ulepszoną wydajność Vulkan Mesh Shading dzięki Mesa 22.3.

Zespół open-source firmy Intel wprowadził swój sterownik ANV Vulkan do Mesa 22.3, oferując poprawę wydajności w firmowych procesorach graficznych Arc z serii A.

Minęły dwa miesiące od wprowadzenia rozszerzenia Vulkan mesh shader w Vulkan 1.3.226, oferującego ulepszone wsparcie dla linuksowego sterownika Vulkan dla sprzętu graficznego Intela z serii Arc. Rozszerzenie API pozwoli na uzyskanie kompatybilności z mesh-shadingiem u wielu producentów. Michael Larabel z serwisu Phoronix wspomina, że moment wprowadzenia najnowszej poprawki pozytywnie wpłynął na stabilność sterowników i pozwala na kilka dodatkowych poprawek wydajności dla serii GPU Arc.

W przypadku procesora graficznego Intel Arc A770, wprowadzono poprawki do dystrybucji wartości rozmiaru zadań i siatki, aby zoptymalizować wydajność z preferencjami firmy i specyfikacjami dotyczącymi ich nowszych procesorów graficznych. Zmieniono również wartość maksymalnej grupy wątków, aby poprawić obsługę sterownika Vulkan, a dodatkowa łatka miała na celu poprawienie tej wartości.

Okno dla poprawek Mesa 22.3 zamyka się już wkrótce, dzięki czemu pełne wydanie pojawi się w ciągu najbliższego miesiąca. Larabel zauważa, że w porównaniu do Mesa 22.2, najnowszy build 22.3 jest kluczowy dla użytkowników posiadających dGPU Intel Arc w porównaniu do wsparcia znalezionego w poprzedniej wersji.

Użytkownicy mogą sprawdzić całą bibliotekę grafiki 3D Mesa na Gitlabie, która wykorzystuje języki C, C++, Python i inne oraz dowiedzieć się więcej o projekcie Mesa. Dokumentacja ta ma charakter open-source i jest dostępna publicznie, co pozwala na zapoznanie się z przesłanymi i scalonymi zmianami. Biblioteka graficzna Mesa 3D ma obecnie 162 tys. commitów, 59 gałęzi, 757 tagów i do 5 TB pamięci projektu przed zamrożeniem scalania.