Procesory graficzne Intel Xe Mobility mają posłużyć do gier esportowych w 1080p i 60 FPS. Karty graficzne Xe zadebiutują w przyszłym roku z obsługą ray tracingu.

Intel ujawnił nowe informacje dotyczące procesorów graficznych Xe. GPU mają zadebiutować w przyszłym roku na platformach stacjonarnych i mobilnych. Architektura procesorów graficznych Xe, która jest wewnętrznie nazywana Gen 12, byłaby pierwszą linią procesorów graficznych Intela od wielu lat, oferowaną jako osobne, niezależne karty graficzne.

Architektura procesorów graficznych Intel Xe ma, zdaniem Intela, przynieść dwukrotnie większą wydajność w porównaniu z procesorami graficznymi Gen 11, znanymi z układów Intel Ice Lake. Karty graficzne Intel Xe pojawią się w przyszłym roku i mają oferować technologię śledzenia promieni.

Podczas konferencji Intel IDC 2019 w Tokio, Intel wypuścił kilka nowych informacji na temat wydajności swoich procesorów graficznych Iris Plus generacji 11, ale wspomniano także o generacji 12, czyli Xe właśnie. Według Kenichiro Yasu z Intela, nowe procesory Tiger Lake mające ukazać się w 2020 roku będą wyposażone w nową architekturę GPU Xe, która koncentruje się na oferowaniu dwukrotnego podniesienia wydajności w porównaniu do Gen 11.

Yasu podkreślił, że podczas gdy obecne układy Iris oferują około 30 FPS przy 1080p we współczesnych tytułach esportowych, procesory graficzne Gen 12 Xe mają oferować zauważalny wzrost wydajności. Intel celuje w 60 FPS przy 1080p. Wspomniano również o samodzielnych rozwiązaniach opartych na procesorach graficznych Intel Xe, które zgodnie z oczekiwaniami zostaną wprowadzone w 2020 r. Intel podkreślił, że ich procesory graficzne Xe będą oferowały obsługę ray tracingu.

Szef zespołu pracującego nad Intel Xe, Raja Koduri pokazał na Twitterze zdjęcie swojego nowego samochodu Tesla X z tablicą rejestracyjną „THINKXE”. Jest to często używane wyrażenie w marketingu graficznym Intela, które w pełnej formie brzmi ‘Think Exponential („Myśl wykładniczo”) z odniesieniem do Xe lub jako nowej architektury GPU. Ta ma bowiem skalować się od najniższej klasy aż do produktów graficznych dla serwerów i HEDT.