Program samodzielnej naprawy smartfonów Samsunga wreszcie ruszył – ale są pewne ograniczenia

Samsung i iFixit w końcu uruchomili program samodzielnej naprawy, dzięki któremu właściciele smartfonów z linii Galaxy S20 i S21 oraz Tab S7 Plus mogą kupić części zamienne.

Pierwsze ogłoszenie programu samodzielnej naprawy miało miejsce pod koniec marca i od tego czasu niewiele się zmieniło. W trzech liniach produktowych będzie można kupić zestawy naprawcze dla ekranu i baterii, portu ładowania, i tylnej szyby; samodzielne baterie nie są uwzględnione. Nowością jest dostęp do bezpłatnych przewodników naprawczych online, które pokazują, jak naprawić telefon krok po kroku. Zarówno części zamienne, jak i instrukcje krok po kroku dostępne są na stronie iFixit.

Zaczynamy od przejścia na stronę iFixit poświęconą Samsung Galaxy i wybrania modelu. Ceny pomiędzy linią S20 i S21 są w większości jednolite. Wymiana portu ładowania kosztuje 66,99 dolarów. Zestawy do naprawy tylnej szyby kosztują 76,99 dolarów, z wyjątkiem podstawowego modelu S21, który kosztuje 66,99 dolarów. Wyświetlacz i zestawy baterii wahają się w zależności od telefonu. Najtańszy jest, ponownie, podstawowy S21 $167.99 a najdroższy jest S21 Ultra $239.99.

Ceny są nieco inne dla tabletu Galaxy Tab S7 Plus. Zestaw z wyświetlaczem kosztuje $226.99, szkło tylne i montaż baterii $86.99, a port ładowania $66.99. Oprócz części specyficznych dla produktu każdy zestaw naprawczy zawiera narzędzia: uchwyty ssące, iFixit Opening Tool, pęseta, i śrubokręt z wymiennymi końcówkami.

Do każdego zestawu naprawczego dołączona jest także bezpłatna koperta zwrotna, dzięki której można odesłać stare części do firmy Samsung w celu ich prawidłowego usunięcia. iFixit dołącza nawet instrukcję, jak prawidłowo pozbywać się baterii litowo-jonowych. Nie można po prostu wyrzucić tych baterii do kosza, ponieważ mogą one dosłownie eksplodować. Powinniśmy również wspomnieć, że niektóre zestawy naprawcze, takie jak pakiet S21 5G Screen and Battery, są ograniczone do siedmiu na klienta.

Trochę rozczarowuje ograniczona liczba urządzeń, które można naprawić. Byłoby miło, gdyby w programie znalazł się najnowszy flagowy telefon Samsunga, Galaxy S22. Podobno, są plany, aby włączyć do programu więcej urządzeń w tym S22, ale nie podano daty.