Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Przestoje i brak zapewnienia odpowiedniego poziomu usług, tak wygląda transformacja cyfrowa w Polsce. – wnioski z badania dla Veeam Software.

Trudno dziś wyobrazić sobie przedsiębiorstwo, nawet małe, niekorzystające z systemów teleinformatycznych. Tym bardziej używają je duże i średnie. Teoretycznie: jak energię elektryczną – bez przerwy. Czy jednak w rzeczywistości są one ciągle dostępne? Z różnych przyczyn – oczywiście nie. Zdarzają się (krótsze lub dłuższe) przestoje. W jakim zakresie systemy te są zatem dostępne? Co uniemożliwia zapewnienie odpowiedniego poziomu usług? Czy w takim razie można już mówić o zmianie charakteru polskich przedsiębiorstw, czyli transformacji cyfrowej w naszym kraju?

 

Veeam Software zleciła firmie CIONET przeprowadzenie badania na ten temat wśród dyrektorów ds. informacji w dużych i średnich organizacjach w Polsce. Rezultaty nie są budujące. Jest wiele do zrobienia. Jak powiedział Tomasz Krajewski, Presales Manager w Veeam Software Eastern Europe, 59 proc. polskich organizacji doświadczyło tak zwanego deficytu dostępności. Prawie trzy piąte  respondentów dostrzega niedostatki swoich rozwiązań do przywracania danych w porównaniu z oczekiwaniami działów biznesowych w zakresie poziomu usług (SLA).

Respondenci osiągają swoje cele w zakresie czasu przywracania (Recovery Time Objective) tylko w 43 proc. przypadków. Natomiast w zakresie punktu przywracania (Recovery Point Objective) – w 41 proc. A zatem mniej więcej co druga próba przywrócenia kończy się niepowodzeniem, trwa zbyt długo lub odzyskuje niewystarczającą ilość danych.

 

Mediana długości przestoju w badanych firmach wynosi 29 minut.

Można powiedzieć: zaledwie pół godziny. A z drugiej strony, w jaki sposób przestój wpływa na wizerunek linii lotniczej, której samoloty zostają uziemione na 29 minut. Jakie są skutki przerwy  w pracy sklepu internetowego, gdy witryna nie działa w szczycie sprzedażowym przez pół godziny. Nie mówiąc o szpitalu, w którym cała dokumentacja medyczna jest niedostępna tylko przez  pół godziny.

Zdaniem Tomasza Krajewskiego wnioski są wręcz druzgocące. W polskich firmach myśli się przede wszystkim o zachowaniu status quo, a nie o rozwoju. Działanie polega na reagowaniu, gdy pojawiają się problemy. Przy czym ciągle nakłady na IT traktuje się jako koszty, a nie inwestycje.

 

Mieczysław T. Starkowski