Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Przychody DataWalk zmniejszyły się o 30% rok do roku

Jak informuje DataWalk, według wstępnych szacunków skonsolidowane przychody spółki za trzy pierwsze kwartały bieżącego roku wyniosły 18,1 mln zł w porównaniu z 26,8 mln w porównywalnym okresie 2022 roku. Firma odnotowała też stratę w EBITDA na kwotę 13,4 mln zł wobec blisko 116 zł straty w pierwszych trzech kwartałach 2022 r.

Poza zmniejszonymi przychodami ze sprzedaży, przedstawiciele DataWalk zwracają też uwagę na rosnące koszty wynagrodzeń i usług obcych, które są związane z rozwojem grupy. DataWalk od stycznia do października wydał na ten cel prawie 8,7 miliona złotych (o 31% więcej niż przed rokiem). Prezes spółki Paweł Wieczyński liczy na poprawę w kolejnych miesiącach.

Obecnie jesteśmy w pełni skoncentrowani na sfinalizowaniu jak największej liczby nowych umów przed końcem roku. Weryfikujemy również cennik naszego produktu – chcemy zacząć pracować nad znacznie większymi transakcjami, a tym samym poprawić efektywność naszego modelu biznesowego. Lejek sprzedażowy, który zbudowaliśmy na nadchodzące miesiące, wskazuje na znaczny wzrost średniej oczekiwanej wielkości transakcji w porównaniu do tych, które zamknęliśmy w ciągu ostatnich kilku kwartałów – powiedział prezes DataWalk Paweł Wieczyński, cytowany w komunikacie spółki.

DataWalk chce sfinalizować jak największą liczbę nowych umów przed końcem roku i oczekuje znacznie większych transakcji w przyszłości.

Choć nasze wyniki są niższe niż planowane, to w ostatnich miesiącach mieliśmy szereg pozytywnych akcentów, a możliwości rynkowe są ogromne. Jeden z naszych klientów pozyskanych w 2022 r. – ING Bank Śląski – zakupił właśnie kolejną licencję do nowych zastosowań, po raz kolejny udowadniając, że istnieje znaczny potencjał ekspansji, gdy klient w pełni doświadczy możliwości naszego produktu. Pozyskaliśmy również nowego klienta w USA, który będzie wykorzystywał naszą technologię w zupełnie dla nas nowym i interesującym zastosowaniu – dodał prezes.

DataWalk to polska spółka technologiczna notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Firma dostarcza rozwiązania w zakresie analizy dużych zbiorów danych (big data) na potrzeby administracji publicznej, służb i instytucji finansowych, które przydają się do wykrywania przestępstw, wyłudzeń i nieprawidłowości. Jednym z klientów polskiego przedsiębiorstwa jest Departament Sprawiedliwości USA, dla którego realizuje projekt wart 500 milionów dolarów.