Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Przychody Huawei w 2019 roku wyższe niż w 2018 o około 18%. Zdaniem Reutersa chińską firmę czeka trudny rok 2020. W tle oczywiście wielka polityka.

Huawei Technologies poinformowało, że roczne przychody prawdopodobnie wzrosną o 18% w 2019 r. Oznaczałoby to kwotę około 850 mld juanów, nieco mniejszą niż we wcześniejszych prognozach.

 

Przyczyny niższych (chociaż nadal imponujących) wzrostów w przypadku Huawei należy upatrywać w polityce, a konkretnie amerykańsko-chińskiej wojnie handlowej, w której Huawei odgrywa niewdzięczną rolę, będąc celem sankcji i represji rynkowych ze strony amerykańskiej administracji. I chociaż wzrost przychodów jest niższy, niż zakładano na początku roku, to w zaistniałych warunkach można uznać go za olbrzymi sukces chińskiej firmy. Największy na świecie producent urządzeń sieci telekomunikacyjnej i numer dwa (po Samsungu) wśród producentów smartfonów, boryka się z ograniczeniami, które wiele biznesów zwyczajnie by wykończyły. Przykładem może być chociażby seria zakazów dotyczących współpracy amerykańskich firm z chińskimi przedsiębiorstwami z tzw. czarnej listy, na którą trafiło także Huawei. To sprawia, że chiński producent musi szukać podwykonawców poza USA czy też przeznaczać olbrzymie środki na rozwój własnego ekosystemu oprogramowania.

 

Rząd USA twierdzi, że sprzęt Huawei stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego, ponieważ może być wykorzystany przez rząd chiński do szpiegowania użytkowników. Huawei wielokrotnie zaprzeczało, a jakakolwiek wina chińskiej firmy nie została udowodniona. Jednakże brak dowodów nie zatrzymał amerykańskiej administracji we wprowadzaniu sankcji.

 

Wiceprezes Huawei, Eric Xu, podał liczby związane z działalnością firmy w przesłaniu noworocznym skierowanym do pracowników i klientów, w którym również prognozował, że 2020 będzie „trudnym rokiem”, mówiąc, że jest mało prawdopodobne, aby firma rozwijała się tak szybko, jak w pierwszej połowie tego roku.

 

„Otoczenie zewnętrzne staje się coraz bardziej skomplikowane, a presja na globalną gospodarkę nasiliła się” – powiedział Eric Xu w oświadczeniu noworocznym – „W dłuższej perspektywie rząd USA będzie nadal hamował rozwój wiodącej technologii – to trudne środowisko dla Huawei, aby przetrwać i rozwijać się”.

 

Firma nie podzieliła się przy tym danymi za czwarty kwartał, ale zgodnie z obliczeniami Reutersa opartymi na poprzednich oświadczeniach Huawei, przychody w kwartale do końca 31 grudnia wzrosły do 239,2 mld juanów, o 3,9% więcej niż rok wcześniej i wolniej niż wzrost o 27% odnotowany w trzecim kwartale. Chiński producent stoi przede wszystkim przed poważnym wyzwaniem w kwestii oprogramowania. O ile urządzenia Huawei nadal mogą korzystać z Androida, to ograniczenia nałożone na współpracę firmy z Google sprawiły, że najnowsze smartfony Huawei nie mogą korzystać z usług Google’a, w tym Sklepu Play czy Google Maps.

 

https://itreseller.pl/itrnewpopularnosc-urzadzen-mobilnych-huawei-osiaga-nowy-poziom-juz-570-milionow-uzytkownikow-globalnie-korzysta-z-urzadzen-tego-producenta/