Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Przychody Nvidi z tytułu sprzedaży kart graficznych dla graczy doznają kolejnego ciosu, spadając o 46%

Najnowsze karty graficzne Nvidii dla komputerów PC mają problemy z przyciąganiem sprzedaży jak wcześniejsza seria RTX 3000, jak wynika z najnowszego raportu finansowego firmy.

Przychody z segmentu gamingowego spadły o 46% rok do roku do 1,83 mld dolarów podczas kwartału fiskalnego, który obejmował listopad 2022 roku i końcówkę stycznia. Całkowity zarobek Nvidii w tym kwartale, który uwzględnia działalność w zakresie centrów danych, wyniósł 6,05 mld dolarów, co oznacza spadek o 21% w porównaniu z rokiem poprzednim.

W tym samym okresie Nvidia rozpoczęła sprzedaż kart graficznych RTX 4080, a następnie RTX 4070 Ti dla komputerów stacjonarnych, jednocześnie zwiększając sprzedaż dla RTX 4090. Wielu konsumentów skarżyło się jednak, że najnowsze produkty firmy są zbyt drogie, kosztując od 799 dolarów do 1599 dolarów lub więcej — czyli tyle za ile konsumenci normalnie kupowali cały komputer.

Wiadomość ta pojawia się po tym, jak Nvidia poinformowała o spadku sprzedaży swoich produktów dla graczy o 51% rok do roku w trzecim kwartale fiskalnym. Podczas dzisiejszej rozmowy o wynikach, dyrektor finansowy Colette Kress przypisała trwający spadek do „korekty zapasów w kanale”, gdzie detaliści i sprzedawcy wciąż próbują sprzedać istniejące zapasy produktów z powodu niskiego popytu. Kress powiedziała jednak, że korekta zapasów w kanale jest już w dużej mierze zakończona przez firmę. Zauważyła również, że modele RTX 4090 i RTX 4080 szybko się wyprzedały, gdy tylko pojawiły się na rynku, mówiąc, że gracze zareagowali na te produkty „entuzjastycznie”. Jednak od tego czasu seria RTX 4000 jest ogólnie dostępna w magazynach wszystkich sprzedawców.

To ogromny kontrast w porównaniu z sytuacją sprzed ponad roku, gdy popyt zarówno ze strony konsumentów, jak i górników kryptowalut spowodował, że seria RTX 3000 była miesiącami niedostępna. Pomimo spadku popytu na konsumenckie karty graficzne, Nvidia pozostaje optymistycznie nastawiona do swojej technologii, powołując się na wzrost liczby chatbotów napędzanych przez AI, takich jak ChatGPT, które polegają na sprzęcie GPU firmy do szkolenia modeli AI.

Mimo to, Nvidia spodziewa się finansowego dołka w następnym kwartale fiskalnym, kiedy to całkowity przychód firmy szacowany jest na 6,5 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 21% rok do roku.