Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Przychody w górę o 91% r/r, zysk netto wyższy o 82% r/r – Grupa Spyrosoft opublikowała wyniki finansowe za 2022 r.

Grupa Spyrosoft opublikowała wyniki finansowe za 2022 r. W 2022 r. przychody Grupy Spyrosoft wzrosły o 91,2% r/r do 331,5 mln zł. Skonsolidowany zysk EBITDA w omawianym okresie wzrósł o 82,8% r/r do 53,7 mln zł. Zysk netto Grupy osiągnął poziom 26,7 mln zł, co oznacza wzrost o 82,1% r/r. Rozwój Grupy w 2022 r. był zgodny z założeniami „Strategii na lata 2022-2026”. Zarząd Spółki jednocześnie podtrzymuje wyznaczone w niej cele rozwoju Grupy na najbliższe lata.

Spyrosoft to międzynarodowa firma z Wrocławia, która od 2016 roku oferuje kompleksowe usługi w zakresie tworzenia oprogramowania. Około 85% przychodów firmy pochodzi z kontraktów zawieranych z klientami zagranicznymi, przede wszystkim z Wielkiej Brytanii i Niemiec. Firma współpracuje z klientami z 8 krajów. Zdywersyfikowany portfel klientów obejmuje 7 specjalistycznych branż. Spółka prowadzi biura w Polsce, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Chorwacji, Stanach Zjednoczonych, Rumunii, Argentynie oraz Indiach.

 

– Za nami bardzo owocny i pracowity rok. Zrealizowaliśmy z naddatkiem wszystkie założenia naszej strategii, odnotowując wzrost wszystkich kluczowych wskaźników finansowych. Poszerzyliśmy także portfolio usług o kolejne, nowe technologie i branże. Dzięki inwestycji w Better Software Group mogliśmy znacząco zwiększyć nasze przychody w branży mediowej w 2022 roku. Stanowiły one 19% łącznych przychodów Grupy, w porównaniu do 7% w 2021 roku. W minionym roku powołaliśmy także nową spółkę Spyrosoft eCommerce, działającą w branży handlu online. Spółka obsługuje już pierwszych klientów z Polski, jak i zagranicy. Na koniec warto wspomnieć także o naszym kontrakcie z Magna Electronics, globalnym dostawcą technologii motoryzacyjnych, który zakłada otwarcie działu R&D w Rumunii, w którym powstawać będzie oprogramowanie dla zaawansowanych systemów wspierających kierowców w tym m.in. ADAS – komentuje Konrad Weiske, prezes zarządu Spyrosoft S.A.

 

W ślad za wzrostem przychodów, z których 85% pochodzi od klientów zagranicznych, nadal zwiększa się liczba pracowników i współpracowników Grupy Spyrosoft. Na koniec 2022 r. wyniosła ona 1 410 osób, czyli o 536 więcej w stosunku do końca poprzedniego roku. W 2022 r. Grupa uruchomiła biuro w Argentynie. Na koniec roku Grupa posiadała 14 biur w 8 krajach – w Polsce, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Chorwacji, Stanach Zjednoczonych Ameryki, Rumunii, Argentynie oraz Indiach.

 

Struktura przychodów Grupy Spyrosoft w podziale geograficznym w 2022 roku nie zmieniła się znacząco. Rynkami wiodącymi są nadal Wielka Brytania i region DACH, następnie Polska, Stany Zjednoczone Ameryki i Skandynawia. Nasza działalność jest również dobrze zdywersyfikowana, jeśli chodzi o sektory. Jest to szczególnie ważne w okresach spowolnienia gospodarczego, tak jak obecnie, ponieważ zapewnia to Grupie bezpieczniejszy rozwój. Dla przykładu, w przypadku automotive obserwujemy nadal trend wzrostowy. Sektor ten intensywnie się rozwija z uwagi na elektryfikację, pojazdy autonomiczne oraz rozwój technologii w ramach mobility as a service, czyli zjawiska mobilności jako usługi. Nie obserwujemy spowolnienia także w ważnym dla nas sektorze informacji geoprzestrzennych, z uwagi na to, że technologia ta jest obecnie elementem niemal każdej usługi. Widoczny jest mniejszy wzrost w branży usług finansowych i mediowej, która bazuje głównie na rynku reklamowym, zależnym od sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych – wyjaśnia Konrad Weiske.

 

Do grona podmiotów obsługiwanych przez Grupę w 2022 r. dołączyły 94 firmy. Łącznie Spyrosoft współpracowało z 174 klientami.

W 2022 r. Grupa z naddatkiem realizowała Strategię. Założenia przyjęte na lata 2022-2026 to m.in. wzrost organiczny przychodów o średnio 25%-35% rocznie i marża EBITDA w przedziale 11%-14%. W ubiegły roku przychody wzrosły o 91,1% r/r, a marża EBITDA wyniosła 16,2%.

 

– Pomimo znacznie wyższego tempa wzrostu w 2022 r. w porównaniu do celów przyjętych w ramach pięcioletniej strategii, podtrzymujemy jej założenia w niezmienionym kształcie. Musimy mieć na uwadze, że ogólna sytuacja makroekonomiczna może wpłynąć hamująco na tempo digitalizacji przedsiębiorstw, co miałoby negatywny wpływ na  skalę wzrostu popytu na usługi IT w niektórych branżach, czy tempo wzrostu stawek dla klientów – dodaje Konrad Weiske.

 

Jednocześnie, Grupa Spyrosoft spodziewa się wystąpienia zjawisk pozytywnych dla jej działalności w 2023 r. Przykładem może być zwiększenie dostępności specjalistów na rynku pracy, wyhamowanie tempa wzrostu wynagrodzeń i spadek dobrowolnej rotacji.

 

Wybrane skonsolidowane wyniki finansowe Grupy Spyrosoft:

Mln zł    2022 r. 2021 r.zmiana r/r
Przychody netto331,5173,4+91,2%
EBITDA53,729,4+82,8%
Zysk z działalności operacyjnej45,123,0 +95,8%
Zysk netto 26,714,7+82,1%

 

 

Mln zł      4 kw. 2022 r.4 kw. 2021 r.zmiana r/r
Przychody netto100,154,0+85,6%
EBITDA15,810,3+53,1%
Zysk z działalności operacyjnej13,26,9 +92,7%
Zysk netto 7,04,0+73,4%

 

 

Microsoft wybuduje kolejne data center w Europie – chociaż uzyskanie zgód było nadzwyczaj trudne.