PTV Group, światowy lider oprogramowania z zakresu transportu i logistyki miejskiej, otwiera biuro w Warszawie, wzmacniając swoją pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej.
PTV Group, światowy lider oprogramowania z zakresu transportu i logistyki miejskiej, wzmacnia swoją pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej i otwiera biuro w Warszawie. Firma działa na tym rynku od ponad 10 lat, jednak dopiero teraz jako PTV CEE, zdecydowała się na otwarcie lokalnego oddziału dla swoich klientów. Dyrektorami zarządzającymi zostali Martyna Abendrot i Peter Möhl, którzy przejęli odpowiedzialność za nowy odział.
Jednym z flagowych projektów PTV w tym regionie, związanych ze zintegrowanym i innowacyjnym zarządzaniem ruchem, było wdrożenie systemu PTV w Lublinie. Miasto wykorzystuje makroskopowy model transportu do planowania strategicznego, w tym symulacje mikroskopowe oraz rozwiązania do zarządzania ruchem w czasie rzeczywistym. Klientami PTV są również firmy logistyczne, takie jak Omega Pilzno, które wykorzystując PTV Map & Guide, potrzebują standardowych rozwiązań do precyzyjnego obliczania kosztów przejazdu i opłat drogowych, czy Grupa Raben, która w swoich biurach w całej Europie korzysta z oprogramowania PTV do profesjonalnego planowania podróży, dystrybucji i nawigacji.
Wiele wyzwań w regionie CEE
W logistyce obserwuje się rosnący niedobór siły roboczej do pracy w magazynach, a także brak wykwalifikowanych kierowców ciężarówek. Jednocześnie na rynku wymagane są najniższe możliwe koszty wysyłki i coraz szybsza dostępność towarów. To ogromnie nasila konkurencję. Uzyskanie przejrzystości w zakresie transportu i związanych z nim kosztów ma zatem wysoki priorytet. Dodatkowo firmy logistyczne potrzebują informacji w czasie rzeczywistym dla całego łańcucha dostaw, a także wsparcia oprogramowania w planowaniu i optymalizacji logistyki transportu.
Obszar ruchu i transportu będzie w przyszłości charakteryzować się inteligentnymi systemami transportowymi (ITS) i mobilnością elektryczną. „Widzimy duży potencjał na rynku wschodnioeuropejskim w zakresie opracowywania planów dla inteligentnych miast, z innowacyjnymi punktami i usługami na rzecz przyszłej mobilności”, mówi Peter Möhl nowy dyrektor zarządzający, który wraz z Martyną Abendrot jest odpowiedzialny za sprzedaż oprogramowania w dziedzinie transportu i logistyki. „Nowoczesne rozwiązania systemowe, takie jak oferuje właśnie PTV, pomagają planistom transportu i dyspozytorom logistycznym w analizowaniu możliwych scenariuszy, a tym samym w lepszym projektowaniu istniejącej infrastruktury i procesów transportowych”. – dodaje Martyna Abendrot.
Dwoje dyrektorów zarządzających dzieli się odpowiedzialnością
Peter Möhl, jako Director Sales Traffic Software przez 10 lat pracował w PTV Group w niemieckiej siedzibie w Karlsruhe i budował międzynarodowe odziały firmy w różnych regionach świata. Od 1 lipca jako dyrektor zarządzający w PTV CEE, odpowiada za wdrażanie planowanej strategii rozwoju produktów przeznaczonych do optymalizacji transportu i logistyki w Europie Środkowej i Wschodniej.
Martyna Abendrot została drugim dyrektorem zarządzającym. Z wykształcenia inżynier ruchu, posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami między innymi z zakresu ITS. Do PTV Group dołączyła w 2017 wspomagając budowę nowego oddziału w Warszawie. Będzie odpowiedzialna za operacyjne działania polskiej jednostki.