Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

PZU wdraża asystenta AI dla 12 tysięcy pracowników

Grupa PZU udostępniła wszystkim swoim pracownikom asystenta opartego na generatywnej sztucznej inteligencji. To jedno z największych wdrożeń tego typu rozwiązania w Polsce, które ma wspierać pracowników w codziennych zadaniach, od analizy danych po redagowanie tekstów.

Ponad 12 tysięcy osób zatrudnionych w kilkunastu spółkach Grupy PZU otrzymało właśnie dostęp do zaawansowanego asystenta AI. Narzędzie Copilot Chat, poprzedzone rocznym pilotażem wewnętrznego chatbota, ma wspierać pracowników w zadaniach takich jak analiza danych, redagowanie dokumentów czy streszczanie tekstów.

„Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje współczesny świat, a jej wpływ na branżę ubezpieczeniową staje się coraz bardziej widoczny. Cieszę się, że wszyscy pracownicy PZU mogą już korzystać z nowoczesnego i bezpiecznego asystenta AI” – powiedział Jan Zimowicz, członek zarządu PZU SA.

Decyzja o stworzeniu własnego narzędzia zapadła krótko po uruchomieniu ChataGPT pod koniec 2022 roku. PZU jako instytucja finansowa nie mogła korzystać z takich ogólnodostępnych rozwiązań ze względu na ryzyko związane z przetwarzaniem poufnych informacji. Firma postawiła więc na opracowanie własnego systemu, który spełnia wewnętrzne standardy bezpieczeństwa i ochrony danych.

 

 

W pilotaż zaangażowało się 1000 pracowników ze wszystkich działów organizacji oraz 30 ambasadorów z kluczowych obszarów. Projekt został zrealizowany wspólnymi siłami Zespołu Innowacji i AI oraz Pionu Technologii, przy wsparciu specjalistów ds. bezpieczeństwa.

„Wdrożenie asystenta AI to początek zmiany, która pozwoli nam oswoić się, a następnie używać na co dzień narzędzia sztucznej inteligencji. To ogromna zmiana mentalna i biznesowa” – podkreślił Michał Kopyt, członek zarządu PZU Życie.

Ubezpieczyciel zapowiedział również szereg inicjatyw wspierających budowanie kompetencji AI wśród pracowników: materiały szkoleniowe, webinary prowadzone przez firmowych ekspertów oraz bieżące wsparcie ambasadorów AI. Prace nad projektem były realizowane przez wewnętrzny, interdyscyplinarny zespół GPT Lab, który rozpoczął działalność w czerwcu 2023 roku.