Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Rakuten i inne japońskie firmy chcą się liczyć w wyścigu AI

Japoński gigant technologiczny Rakuten planuje wprowadzić na rynek autorski model sztucznej inteligencji – powiedział jego dyrektor generalny.

Rakuten, japoński gigant z branży fintech do e-commerce chce dołączyć do innych firm technologicznych rozwijających szybko rozwijającą się technologię. CEO Hiroshi Mikitani powiedział w poniedziałkowym wywiadzie dla CNBC, że firma pracuje nad własnym modelem dużego języka, czyli LLM.

Rzecznik Rakuten oświadczył, że nie ma jeszcze harmonogramu premiery, ale zamiast tego może pojawić się ogłoszenie związane z modelem wielojęzycznym – potencjalnie w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Jak dotąd najwięksi amerykańscy i chińscy giganci technologiczni wprowadzili na rynek własne, duże modele językowe. OpenAI, Amazon i Google należą do najbardziej znanych w US, a w Chinach: Baidu, Alibaba i Tencent. Japońskie firmy pozostały nieco w tyle za swoimi zagranicznymi odpowiednikami. Próbują jednak szybko nadrobić zaległości.

LLMs to wielkie algorytmy trenowane na ogromnych zbiorach danych, które stanowią podstawę aplikacji sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT OpenAI. Według Mikitaniego Rakuten prowadzi wiele biznesów, od bankowości po handel elektroniczny i telekomunikację, dlatego też dysponuje dużą ilością „bardzo unikalnych” danych, na których może szkolić swoje LLM.

Mikitani dodał, że firma planuje wewnętrznie wykorzystać model sztucznej inteligencji, aby poprawić efektywność operacyjną i marketing o 20%. Chce także zaoferować ten model firmom zewnętrznym.

Japońskie firmy mają szansę stworzyć LLM specyficzne dla języka japońskiego, potencjalnie dając im przewagę nad swoimi amerykańskimi i chińskimi rywalami. Mikitani powiedział, że nacisk na sztuczną inteligencję zapewni Rakutenowi „ogromny zyskowny wzrost”.

Grupa telekomunikacyjna NTT ogłosiła w tym miesiącu, że jej autorski LLM będzie dostępny w marcu. Telekomunikacyjne ramię SoftBanku ogłosiło w listopadzie, że jego platforma generatywnego przetwarzania sztucznej inteligencji już działa.

IT RESELLER nr 354/2023 „W dobie AI edukacja zyska jeszcze więcej” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Jordan Chrysafidis, General Manager, WW Education Device Sales, Microsoft