Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Raport Gartnera dotyczący rynku smartfonów Q4 2019: tylko Xiaomi i Apple spośród pierwszej 5 największych producentów osiągnęły wzrost udziału w rynku. W całym roku 2019 Huawei wyprzedziło Apple, ustępując jedynie Samsungowi.

Globalna sprzedaż smartfonów do użytkowników końcowych zmniejszyła się w czwartym kwartale 2019 r., spadając o 0,4% rok do roku, według Gartner, Inc. W całym roku 2019 sprzedaż smartfonów spadła o 1%.

 

Z opublikowanego na początku marca raportu firmy badawczej Gartner wynika, że jedynie Xiaomi i Apple, ze światowego TOP 5, osiągnęły wzrost sprzedaży smartfonów w czwartym kwartale 2019 roku. W całym 2019 roku wzrosty zanotowały Xiaomi, Samsung oraz Huawei. Według przedstawicieli Gartner jedną z przyczyn wzrostu Xiaomi była cena i wydajność smartfonów Redmi oraz działalność w regionie Azji i Pacyfiku. W raporcie można również przeczytać, że epidemia wirusa COVID-19 w Chinach stanowi wyzwanie dla sprzedawców detalicznych, ale stwarza szansę dla Xiaomi, która objęła strategię rozwoju kanałów online.

 

„Rok 2019 zakończył się nieco lepiej niż oczekiwano, ze względu na nieco lepszą skuteczność w Ameryce Północnej i wschodzących krajach Azji i Pacyfiku”, powiedział Anshul Gupta, starszy analityk badań w Gartner. „Jednak Indie, w których sprzedano 151,9 mln sztuk, wyprzedziły USA i stały się drugim krajem pod względem sprzedaży smartfonów w 2019 r. Chiny utrzymały pozycję lidera, sprzedając 390,8 mln smartfonów przez cały rok”.

 

Apple i Xiaomi były jedynymi producentami w pierwszej piątce, którzy osiągnęli wzrost w czwartym kwartale 2019 r. Mimo spadku sprzedaży Samsung utrzymał pozycję numer 1 z 17,3% udziałem w rynku. Apple zajęło pozycję 2 z 17,1% rynku

 

Globalna sprzedaż smartfonów do użytkowników końcowych w czwartym kwartale 2019 roku w tysiącach sztuk (źródło: Gartner)

 

Po czterech kolejnych kwartałach spadku sprzedaż iPhone’ów wróciła do tendencji wzrostowych, przy wzroście o 7,8% w czwartym kwartale. Sprzedaż iPhone’ów była szczególnie silna w Chinach, gdzie wzrosła aż o 39% w czwartym kwartale. Apple również osiągnęło dobre wyniki na niektórych dojrzałych i rozwijających się rynkach, takich jak Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Brazylia i Indie. Trudno się dziwić, że Apple notuje lepszy ostatni kwartał roku – wówczas do sprzedaży trafiają nowe modele producenta, na które czekają fani marki.

 

Ciekawym zjawiskiem jest natomiast wzrost sprzedaży Xiaomi. Chiński producent miał w ostatnim kwartale roku interesującą premierę w postaci modeli Mi Note 10 Pro, który prawdopodobnie jest odpowiedzialny za pewną część wzrostu sprzedaży. Przyczyn sukcesu upatrywałbym także w modelach Mi 9T oraz Mi 9T Pro,bardzo agresywnie wycenionych i kuszących stylistyką pozbawioną notcha, ramki górnej czy dziurki w ekranie. Najsilniejszym motorem napędowym wzrostu są jednak urządzenia z półki średniej – z Redmi Note 8 Pro na czele. Sprzedaż smartfonów Xiaomi wyniosła 32,4 mln sztuk w czwartym kwartale 2019 r. – wzrost o 16,5% rok do roku.

 

„Ta wysoka wydajność pozwoliła Xiaomi wyprzedzić OPPO i zająć 4. miejsce” – powiedział Gupta. „Cena i wydajność modeli Redmi przyczyniły się do wzrostu sprzedaży smartfonów Xiaomi, a firma radziła sobie szczególnie dobrze na wschodzących rynkach Azji i Pacyfiku”.

 

W Chinach Xiaomi zaczęło podnosić ceny smartfonów, aby zwiększyć zyski. Wybuch wirusa COVID-19 w Chinach stanowi wyzwanie dla sprzedawców detalicznych, takich jak OPPO i Vivo, ale stwarza szansę dla Xiaomi, która rozwija strategię kanałów online.

 

Globalna sprzedaż smartfonów do użytkowników końcowych w 2019 roku (źródło: Gartner)

 

Pomimo iż ogólna sprzedaż smartfonów spadła, Samsung, Huawei i Xiaomi zdołały w skali całego roku zwiększyć sprzedaż. Huawei odnotował najwyższy wzrost w 2019 r. z ogólnym rocznym wzrostem o 18,6%. To pomogło mu zdobyć drugie miejsce w tym roku, wyprzedzając Apple. Wynik ten udało się uzyskać pomimo usilnych działań amerykańskiej administracji.

 

https://itreseller.pl/itrnewifa-2020-odwolana-z-powodu-wybuchy-epidemii-koronawirusa-spokojnie-na-razie-tylko-globalna-konferencja-prasowa-ifa-global-pressconference-zapowiadajaca-ifa-2020-w-berlinie-zostala-odwolana/