Raport GUS wskazuje, że coraz więcej kupujemy w sieci
Nie jest szczególnym zaskoczeniem, że Polacy coraz częściej i więcej kupują w Sieci.
Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, udział sprzedaży przez internet w całej sprzedaży detalicznej wzrósł do 11,7% w listopadzie. Wartość sprzedaży przez internet wzrosła o 27,2% w ujęciu miesięcznym.
To nie powinno być zaskoczeniem, bowiem wzrost znaczenia ecommerce jest utrzymującym się trendem. Jak czytamy w komunikacie GUS:
„W listopadzie w porównaniu z październikiem 2023 r. notowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 27,2%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży 'ogółem’ zwiększył się z 9% w październiku 2023 r. do 11,7% w listopadzie br. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (z 24,8% przed miesiącem do 30,9%), 'tekstylia, odzież, obuwie’ (odpowiednio z 19,9% do 24,5%), 'meble, rtv, agd’ (z 17,1% do 20,8%)”