Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Raport Capgemini – TechnoVision 2022. Dzisiaj każda firma jest firmą technologiczną.

Od radzenia sobie z nagłymi kryzysami po nadzorowanie oczekiwań klientów oraz strategiczne zarządzanie technologią i innowacjami – w najnowszym raporcie TechnoVision 2022 Capgemini określa, które technologie przyniosą największe korzyści organizacjom i jak efektywnie wykorzystać te systemy i usługi w drodze do transformacji cyfrowej.

 

Każda firma jest dziś firmą technologiczną

Wzrastająca rola technologii we współczesnych organizacjach wpływa na to, że kadra kierownicza musi zrozumieć, w jaki sposób pojawiające się innowacje wpłyną na biznes zarówno w perspektywie krótko- jak i długoterminowej. Wsparcie w tym zakresie ma przynieść najnowszy raport TechnoVision 2022 – sprawdzone źródło porad dotyczących wprowadzania zmian, przygotowane przez czołowych ekspertów z branży. Wnikliwy przewodnik po technologiach ma na celu pomoc w formułowaniu strategii przedsiębiorstw i planów transformacji.

 

– Niezależnie od wyzwań oraz możliwości biznesowych i społecznych, coraz więcej działań ma jedną cechę wspólną: opierają się na technologii. To zjawisko najbardziej widoczne jest w inteligentnym przemyśle – samochody sterowane oprogramowaniem, autonomiczne fabryki i inteligentne produkty postrzegamy jako świadectwo transformacyjnej mocy technologii. Innowacje jednak szybko rozprzestrzeniają się również w innych sektorach i domenach – powstają koncepcje takie jak „Społeczeństwo 5.0” w sektorze publicznym, czerpiąc inspirację z „Przemysłu 4.0”. Technologia i operacje biznesowe są tak splecione, że coraz bardziej rozmyta staje się granica pomiędzy tym, gdzie jedno się kończy, a drugie zaczyna. I widać to, patrząc na trendy technologiczne w 2022 roku. Niezależnie od tego, czy mowa o infrastrukturze, aplikacjach, danych, automatyzacji procesów czy doświadczeniu użytkownika, wyraźnie odznaczają się trzy duże koncepcje biznesowe w zakresie technologii – mówi Łukasz Ulaniuk, Head of Digital Workplace Transformation portfolio w Capgemini Polska.

 

2022: trendy technologiczne

  • Edge: „Przetwarzanie brzegowe” wyłoniło się z Inteligentnego Przemysłu i sfery internetu rzeczy (IoT). Technologia informacyjna (IT) i technologia operacyjna (OT) łączą się, urządzenia są coraz bardziej naszpikowane czujnikami, pamięcią masową, sieciami, inteligentnymi rozwiązaniami i automatyzacją. Zaobserwować można dodatkowo, że innowacje pojawiają się coraz dalej od centralnego działu IT. Coraz częściej wdrażanie nowych rozwiązań ma miejsce „na krawędzi” organizacji — nie w centralnych jednostkach IT lub biznesowych — przynosząc coraz więcej zastosowań technologii do miejsc, w których wywołują one prawdziwą rewolucję.
  • Sieci mesh: Mesh, czyli tzw. sieć kratowa – to system połączonych stacji WiFi, które nieustannie ze sobą współpracują. Ma on strukturę łańcucha, którego ogniwa łącząc się ze sobą, są w stanie funkcjonować efektywniej niż pojedyncze sieci. Jednocześnie te teoretycznie autonomiczne połączenia, tworzą jedność. Dziś rozwiązanie to zyskuje popularność i podbija świat jako nowy, zupełnie odmienny sposób redystrybucji danych do domen biznesowych. „Siatka” pojawia się także w wieloaspektowym świecie doświadczeń użytkowników Metaverse, ilustrując różnorodność sposobów, w jakich możemy współpracować z użytkownikami w przestrzeniach online. Cechy „siatkowe” pojawiają się również w technologiach rozproszonych, takich jak blockchain. Mesh podkreśla moc decentralizacji i sfederowanej własności, w obliczu do funkcjonującego dotychczas monolitycznego zarządzania i kontroli.
  • Sztuczna inteligencja: Sztuczna inteligencja i inteligentna automatyzacja ukazują swoją moc w całym spektrum technologii. Od inteligentnych produktów i usług, aplikacji i algorytmów, po samodzielne procesy biznesowe – potencjał wydaje się nieograniczony. Sztuczną inteligencję można nawet zastosować także do celów twórczych, wzmacniając ludzi w obszarze, który wcześniej uważano za wyłącznie ludzki. Rosnący niedobór talentów we wszystkich głównych obszarach biznesowych z pewnością pokazuje, że sztuczna inteligencja i inteligentna automatyzacja są potężnymi czynnikami wspomagającymi. Ostatecznie technologia umożliwia nam tworzenie lepszych rozwiązań cyfrowych przy mniejszej liczbie zaangażowanych osób. A gdy są one dostarczane bezpośrednio do biznesu – na przykład za pomocą narzędzi samoobsługowych – służą demokratyzacji technologii (coraz większej jej dostępności dla coraz większej liczby osób), do których powinien dążyć każdy biznes technologiczny.
  • TechnoVision 2022: Być jak woda. Mnogość technologii – od sztucznej inteligencji po przetwarzanie brzegowe i internet rzeczy – stale wpływa na biznes. Umiejętność radzenia sobie z tym „zalewem” i wykorzystywania technologii dla przewagi biznesowej jest złożonym zadaniem. Menedżerowie potrzebują płynności i zdolności adaptacyjnych, aby reagować na szybko zmieniające się środowisko, w którym działa ich firma. Eksperci Capgemini wierzą, że „bycie jak woda” – czyli zwinne podejście – pozwoli firmom rozwinąć właściwe nastawienie i zaplanować przyszłość biznesową, niezależnie od tego, co może ze sobą przynieść.

 

– Menedżerowie, którzy odnoszą największe sukcesy, będą wykorzystywać technologię do generowania wartości na dwa sposoby: opracują przeprojektowane i oparte na technologii modele biznesowe, które pomogą ich firmom osiągnąć sukces; będą wykorzystywać trendy technologiczne do wprowadzania innowacji, adaptacji i osiągania celów korporacyjnych i społecznych w sposób zrównoważony. Nasz najnowszy raport TechnoVision 2022 podkreśla, w jaki sposób kluczowe tematy technologiczne wypłyną na powierzchnię i pozwolą pionierom, liderom biznesowym na wyznaczenie nowych szlaków dla swoich pracowników i klientów – dodaje Łukasz Ulaniuk. 

Dla liderów technologii i praktyków

Istotą projektowania biznesu technologicznego jest znalezienie i zachowanie równoległej równowagi: równowagi między celami interesariuszy, między interesami krótko- i długoterminowymi, scentralizowanymi i zdecentralizowanymi, przyjaznymi i autorytatywnymi, celowymi i spontanicznymi. Oprócz określenia trendów technologicznych, TechnoVision przedstawia spojrzenie na to, jak kształtować tę równowagę w organizacji – poprzez celowe projektowanie. Zasady zawarte w raporcie mają na celu dostarczenie wiedzy dla kadry kierowniczej, perspektyw dla architektów oraz systematycznej listy kontrolnej dla wszystkich osób zaangażowanych w budowę firmowego portfolio, programu, projektów i inicjatyw technologicznych dla cyfrowych przedsiębiorstw.

Innowacje zmieniające oblicze świata, budowa bardziej ekologicznego i inteligentnego świata, głównymi tematami Huawei Global Analyst Summit.