Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Raport TrendForce: Sprzedaż monitorów OLED osiągnęła 200 000 sztuk w I kwartale 2024 r., roczna prognoza osiągnie 1,34 miliona

Najnowszy raport TrendForce ujawnia solidny początek 2024 roku dla monitorów OLED, z dostawami sięgającymi około 200 000 sztuk w pierwszym kwartale – co oznacza wzrost rok do roku o 121%.

Oczekuje się, że dynamika ta utrzyma się w drugim kwartale, który ma odnotować kwartalny wzrost o 52%, ponieważ nowe modele trafią na rynek, zwiększając łączną liczbę w pierwszej połowie do 500 000 sztuk. Wraz ze wzrostem inwestycji ze strony marek i producentów paneli wprowadzających nowe produkty wraz z agresywnymi promocjami, roczne dostawy mają wzrosnąć do 1,34 miliona sztuk, osiągając imponującą stopę wzrostu 161%.

Źródło: TrendForce

Samsung prowadzi na rynku w pierwszym kwartale z 36-procentowym udziałem, napędzany przez silną sprzedaż swoich 49-calowych modeli, które oferują znaczną przewagę kosztową – są tylko o 20% droższe niż ich odpowiedniki LCD. Warto zauważyć, że Samsung planuje wprowadzić w drugim kwartale modele 27-calowe i 31,5-calowe, które powinny jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż OLED.

Dell stanął w obliczu wyzwań związanych z 34-calowymi modelami OLED w pierwszym kwartale ze względu na konkurencyjne oferty innych marek, które charakteryzują się wysoką jakością w niższych cenach. Niemniej jednak, nowe 27-calowe i 31,5-calowe monitory OLED firmy Dell wprowadzone na rynek w pierwszym kwartale pomogły zwiększyć ogólną sprzedaż ich paneli OLED. Firma zajmuje drugą pozycję, osiągając 21% udziału w rynku.

LG Electronics, zajmujące trzecie miejsce z 19% udziałem w rynku, nie tylko kontynuowało silną sprzedaż swoich istniejących 27-calowych, 45-calowych i 48-calowych modeli OLED, ale także osiągnęło nowe rekordy dostaw dzięki wprowadzeniu 34-calowych i 39-calowych modeli w pierwszym kwartale.

ASUS nadal inwestuje znaczne środki w rynek monitorów high-end, jednocześnie aktywnie rozwijając i promując swoje produkty OLED. Dzięki kompleksowej ofercie monitorów OLED o przekątnej od 15,6 cala do 49 cali, ASUS zdobył około 10% rynku w pierwszym kwartale, zajmując czwarte miejsce.

MSI znacząco zwiększyło swoją obecność na rynku w pierwszym kwartale, wprowadzając wiele nowych modeli w rozmiarach 31,5 i 27 cali, a także konkurencyjne cenowo nowe produkty w rozmiarach 34 i 49 cali. Strategia ta zwiększyła udział MSI w rynku o 6 punktów procentowych do 7%, plasując firmę na piątym miejscu. MSI planuje kontynuować wprowadzanie nowych modeli w drugiej połowie roku, przewidując gwałtowny wzrost dostaw monitorów OLED w 2024 roku.

Źródło: TrendForce