Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Raport TrendForce: Sprzedaż paneli LCD TV w Q1 2024 r. szacowana na 55,8 miliona sztuk, spodziewany dalszy wzrost w Q2

Zapasy paneli telewizyjnych powróciły do bezpiecznego, choć jeszcze nieco niskiego poziomu na początku 2024 r. dzięki producentom paneli skutecznie kontrolującym tempo produkcji.

Popyt zaczął wykazywać znaczące odbicie od stycznia, napędzany psychologicznymi oczekiwaniami wzrostu cen, gromadzeniem zapasów na festiwale zakupowe i wydarzenia sportowe, a także wydłużonym czasem wysyłki i zwiększonymi stawkami frachtowymi z powodu konfliktów na Morzu Czerwonym. W rezultacie TrendForce szacuje, że dostawy paneli LCD TV osiągną 55,8 mln sztuk w pierwszym kwartale. Oznaczałoby to wzrost o 5,3% kwartał do kwartału.

TrendForce przewiduje, że ceny paneli telewizyjnych prawdopodobnie wzrosną w II kwartale, zwiększając gotowość producentów do produkcji i potencjalnie zwiększając dostawy do 61,5 mln sztuk, co oznacza wzrost o 10,5% w porównaniu do poprzedniego kwartału. Oczekuje się, że popyt będzie wspierany przez promocje na 618 Festival vw kwietniu i maju, a także gromadzenie zapasów na Igrzyska Olimpijskie w Paryżu, jednak klienci mogą przyjąć konserwatywne podejście do gromadzenia zapasów w czerwcu, oczekując na rzeczywiste wyniki sprzedaży, co czyni ten okres kluczowym dla obserwacji zmian cen paneli telewizyjnych.

Nastroje na rynku paneli telewizyjnych poprawiły się w pierwszej połowie roku, ale powolne ożywienie gospodarki światowej i zwiększone ryzyko geopolityczne sprawiają, że szczytowy sezon popytu na panele w drugiej połowie roku jest niepewny.

W porównaniu z rynkiem paneli IT, na którym występuje brak równowagi między podażą a popytem, rynek paneli telewizyjnych ustabilizował się i stał się rentowny, co czyni go niezwykle ważnym dla wyników producentów paneli w drugiej połowie roku. TrendForce podaje, że obecne cele w zakresie dostaw wyznaczone przez producentów paneli wzrosły o 6,7% w porównaniu z 2023 r., co wskazuje, że po osiągnięciu rentowności producenci paneli nadal dążą do agresywnej wysyłki.

Jednak w drugiej połowie 2024 r. mogą pojawić się kluczowe wyzwania, zwłaszcza jeśli niestabilna sytuacja globalna będzie miała niekorzystny wpływ na popyt. Biorąc pod uwagę, że strona podaży jest obecnie względnie zrównoważona, a ponowne uruchomienie fabryki LGD w Guangzhou planowane jest na 2024 r., wszelkie pogorszenie popytu może potencjalnie wypaczyć dynamikę podaży na rynku, powodując konieczność delikatnej równowagi między strategiami wolumenowymi i cenowymi dla producentów paneli.