Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Razer wstrzymuje sprzedaż laptopów w USA po wprowadzeniu nowych ceł

Razer, znany przede wszystkim z produkcji peryferiów dla graczy, tworzy także całkiem udane laptopy. Klienci z USA właśnie utracili do nich dostęp. 

Razer wstrzymał sprzedaż swoich laptopów na rynku amerykańskim za pośrednictwem własnej strony internetowej z dniem 2 kwietnia 2025 roku. Decyzja ta zbiegła się w czasie z wejściem w życie nowych, bezprecedensowych ceł nałożonych przez Stany Zjednoczone na import z Tajwanu. Na stronie Razer USA wszystkie odnośniki do zakupu laptopów i wybranych akcesoriów zostały zastąpione komunikatem „Notify Me”, umożliwiającym zapis na powiadomienia mailowe o dostępności produktów. Część linków prowadzi do błędów 404, inne pokazują informację o wyprzedaniu towaru, a jeszcze inne – również zostały zmienione na „Notify Me”.

Razer nie skomentował oficjalnie decyzji o wstrzymaniu sprzedaży. Pomimo prób kontaktu ze strony mediów, firma milczy, a dział PR nie odpowiedział na pytania dotyczące wpływu nowych ceł. Biorąc jednak pod uwagę moment wyłączenia sklepu i brak innych komunikatów, wydaje się, że to reakcja na nowe taryfy celne – działanie prewencyjne mające na celu ochronę firmy przed stratami finansowymi.

 

 

Wcześniej podobny ruch wykonała firma Framework, niszowy producent laptopów modułowych, która oficjalnie ogłosiła wstrzymanie sprzedaży swoich tańszych modeli w USA. Framework wskazał, że 10-procentowe cła na produkty z Tajwanu sprawiają, że produkcja najtańszych laptopów przestaje być opłacalna. Według firmy, inne przedsiębiorstwa także rozważają podobne kroki – czego przykładem może być decyzja Razera.

Sytuacja ta zwiastuje szerszy trend na rynku. Eksperci przewidują, że ceny komputerów mogą wzrosnąć nawet o 20%, gdy tylko skończą się zapasy towarów sprowadzonych do USA jeszcze przed wprowadzeniem ceł. Firma Puget Systems, specjalizująca się w komputerach dla profesjonalistów, ogłosiła, że utrzyma ceny do wyczerpania obecnych stanów magazynowych.

Na chwilę obecną Razer nadal oferuje część akcesoriów biurkowych i gamingowych zarówno przez swoją stronę, jak i poprzez zewnętrznych sprzedawców. Wersja kanadyjska sklepu internetowego Razera pozostaje aktywna – wciąż dostępne są tam wszystkie modele laptopów oraz narzędzia do ich konfiguracji. Nie wiadomo, kiedy laptopy Razera znów pojawią się w sprzedaży na rynku amerykańskim. Obecna sytuacja celna i możliwe działania odwetowe wprowadzają wiele niepewności, przez co kolejne firmy mogą zdecydować się na czasowe wstrzymanie sprzedaży do USA.