Recepta Adobe na rywala? Przejęcie. Figma staje się częścią cyfrowego potentata.
Rozwiązania firmy Figma skupiają się na projektowaniu interfejsów. Teraz, za 20 mld dolarów stanie się częścią imperium Adobe.
Figma od dekady obsługuje narzędzia do projektowania internetowych interfejsów. Jest to dostępna online platforma, popularna wśród projektantów UI/UX. Jeśli dobrze się zastanowić, to podobny produkt dobrze uzupełnia portfolio Adobe. Dzięki szerokiemu portfolio produktów, Adobe i Figma, już jako połączona firma, będzie miała okazję do napędzania przyszłości pracy, łącząc możliwości burzy mózgów, udostępniania, kreatywności i współpracy oraz dostarczając te możliwości milionom klientów.
„Wielkość firmy Adobe została zakorzeniona w naszej zdolności do tworzenia nowych kategorii i dostarczania najnowocześniejszych technologii poprzez innowacje organiczne i przejęcia nieorganiczne” — powiedział Shantanu Narayen, prezes i dyrektor generalny Adobe – „Połączenie Adobe i Figma jest przełomowe i przyspieszy naszą wizję wspólnej kreatywności”.
„Dzięki niesamowitym innowacjom i doświadczeniu firmy Adobe, zwłaszcza w zakresie 3D, wideo, grafiki wektorowej, obrazów i czcionek, jesteśmy w stanie jeszcze bardziej przeprojektować kompleksowy projekt produktu w przeglądarce, jednocześnie tworząc nowe narzędzia i przestrzenie, aby wzmocnić użytkowników. projektować produkty szybciej i łatwiej” – powiedział Dylan Field, współzałożyciel i dyrektor generalny Figma.
Ostateczną umowę o fuzji za około 20 miliardów dolarów w gotówce i akcjach już podpisano, ale cały proces powinien zostać zamknięty w 2023 roku. Oczywiście, pod warunkiem uzyskania wymaganych zgód regulacyjnych oraz spełnienia innych warunków, w tym zgody akcjonariusza firmy Figma. Po zakończeniu transakcji, Dylan Field, współzałożyciel i dyrektor generalny Figma, będzie nadal kierował zespołem Figma, podlegając Davidowi Wadhwani, prezesowi działu Digital Media firmy Adobe. Założona przez Dylana Fielda i Evana Wallace’a w 2012 roku Figma była pionierem projektowania produktów w Internecie.
[Relacja] IFA 2022 – targi elektroniki użytkowej wróciły w dobrej formie!