Red Hat i Deloitte wspólnie pracują nad rozwojem pojazdów opartych na oprogramowaniu wykorzystując wstępnie zintegrowane rozwiązania
Red Hat, Inc., wiodący na świecie dostawca rozwiązań bazujących na otwartym kodzie źródłowym, oraz Deloitte, dostawca czołowych w branży usług audytorskich, konsultingowych, podatkowych i doradczych, nawiązały współpracę. Celem partnerstwa jest zaoferowanie wsparcia w zarządzaniu złożonością ekosystemów pochodzących od wielu dostawców oprogramowania dla różnych branż.
Jednym z priorytetów będzie stworzenie kompleksowego rozwiązania dla linii produkcyjnej pojazdów opartych na oprogramowaniu (Software-Defined Vehicle, SDV) wspierającego ich rozwój, inżynierię systemów, testowanie i eksploatację. Dzięki tej współpracy Deloitte i Red Hat pomogą przedsiębiorstwom przyspieszyć przechodzenie od tradycyjnej metodologii rozwoju sprzętu do cykli rozwojowych bazujących na oprogramowaniu.
Większy wybór i elastyczność dla branży motoryzacyjnej
Rozwój pojazdów SDV spowodował, że obecnie każdy z nich jest samodzielnym brzegowym centrum danych, korzystającym z nowych możliwości w zakresie funkcjonalności i łączności. Producenci samochodów muszą obecnie zarządzać zarówno oprogramowaniem dostępnym w modelu usługowym (SaaS), jak i tradycyjnym, co potencjalnie zwiększa ryzyko wystąpienia problemów z jakością. Aby pomóc w walce z tymi wyzwaniami, Red Hat i Deloitte zaprojektowały wstępnie zintegrowane, bazujące na oprogramowaniu Red Hat In-Vehicle Operating System rozwiązanie dla wielu dostawców pojazdów SDV. Pomoże ono podmiotom z branży motoryzacyjnej przejść w kierunku bardziej skalowalnych projektów oprogramowania. Oprócz Red Hat In-Vehicle Operating System, dostępne są także inne wstępnie zintegrowane projekty:
- Red Hat OpenShift – Platforma aplikacyjna zapewniająca dostęp do środowiska DevOps ze wzmocnionym poziomem bezpieczeństwa. Umożliwia ona opracowywanie aplikacji poza środowiskiem pojazdu, a następnie wdrażanie ich w samochodach w modelu kontenerowym za pośrednictwem aktualizacji OTA (over-the-air). Umożliwia to zespołom programistycznym śledzenie pracy aplikacji, zarządzanie nimi i rozwiązywanie problemów w czasie rzeczywistym, a jednocześnie ułatwia poprawianie jakości kodu.
- Red Hat Ansible Automation Platform oraz Red Hat Quay – Zapewniają większy poziom automatyzacji o znaczeniu krytycznym i możliwość zabezpieczania obrazów kontenerów z aplikacjami podczas prac deweloperskich nad oprogramowaniem dla samochodów. Przyczyniają się też do zwiększenia wydajności pracy nad ciągłym rozwojem i wdrażaniem aplikacji. Ansible Automation Platform zapewnia spójność i zwinność tych procesów, minimalizując konieczność ich ręcznego prowadzenia i przyspieszając przebieg cykli rozwoju oprogramowania oraz jego wdrażania, przy jednoczesnym zmniejszeniu liczby błędów w aplikacjach.
„Możliwości oferowane przez otwarte, bazujące na standardach oprogramowanie dla pojazdów są nieograniczone. Od wyświetlania na ekranie naszego samochodu aplikacji pozwalającej na zamówienie ulubionego dania na wynos z lokalnej restauracji po drodze z pracy do domu, po wsparcie przy nawigacji pojazdu podczas zmieniających się warunków pogodowych. Współpracując z Deloitte w celu dostarczenia rozwiązań bazujących na oprogramowaniu dla przemysłu motoryzacyjnego jesteśmy w stanie zapewnić producentom samochodów wstępnie przetestowane i wstępnie zintegrowane rozwiązania zaprojektowane do konstruowania samochodów oraz wiele możliwości przyszłości, w tym takie, które nawet trudno sobie wyobrazić.” – powiedział Francis Chow, vice president and general manager, In-Vehicle Operating System and Edge, Red Hat.
Firma Deloitte dysponuje szerokimi możliwościami, dzięki którym producenci samochodów mogą przejść od tradycyjnych metod ich rozwoju do modelu, którego podstawę stanowi oprogramowanie. Portfolio Deloitte obejmuje usługi i możliwości w szerokim zakresie:
- Inżynieria systemów, DevSecOps, walidacja i weryfikacja, wirtualizacja i nowoczesna inżynieria. Możliwości Deloitte są wspierane przez generatywną sztuczną inteligencję (GenAI), która w produktach wykorzystywana jest do zapewniania jakości i ułatwiania pracy zespołom programistycznym podczas tworzenia kodu. Możliwe jest to na podstawie dostarczonej specyfikacji określonego przypadku użycia, opracowywania symulacji testowych i podczas inteligentnej diagnostyki pojazdów.
- Usługi strategiczne, taktyczne i operacyjne wspierające producentów i dostawców z branży motoryzacyjnej w tworzeniu wysokiej jakości produktów bazujących na oprogramowaniu poprzez przestrzeganie standardów regulacyjnych i wprowadzanie innowacji dla różnych przypadków użycia, takich jak ujednolicone zarządzanie problemami, identyfikowanie wersji i wariantów, inteligentne wykrywanie błędów w aplikacjach i analiza kodu.
- Producenci samochodów i dostawcy z branży motoryzacyjnej mogą skalować dostarczanie oprogramowania na bazie określonych parametrów dzięki aktualizacjom w modelu OTA, które umożliwiają ciągłe rozbudowywanie funkcjonalności pojazdu i zarządzanie funkcjami już po rozpoczęciu produkcji, zapewniając jednocześnie proaktywne zapewnianie jakości.
„Robimy znaczące postępy w kierunku zrewolucjonizowania przyszłości branży motoryzacyjnej poprzez wprowadzenie pojazdów bazujących na oprogramowaniu. Niesłychanie szybki rozwój tego rynku wymaga zmiany podejścia. Obecnie często udostępniane aktualizacje aplikacji doprowadziły do tego, że w pojazdach znajdują się różne ich wersje, co wprowadza wyzwania związane z integracją. Wraz z Red Hat chętnie oferujemy wsparcie w redefiniowaniu norm branżowych oraz tworzeniu nowych przepływów pracy, aby sprostać wymaganiom na każdym etapie procesu rozwoju motoryzacji. Cieszymy się, że możemy wpływać na przyspieszenie nowej ery innowacyjności w branży motoryzacyjnej, zapewniając wzrost wydajności, zmniejszając ryzyko i ostatecznie zmieniając sposób, w jaki będziemy jeździć.” – dodał Olivier May, principal and global chief commercial officer for the IBM alliance, Deloitte Consulting LLP.
Stworzone przez Red Hat technologie open source i doświadczenie w zakresie platform, w połączeniu z głębokim doświadczeniem branżowym Deloitte oraz możliwościami technicznymi i inżynieryjnymi, pomogą klientom i partnerom uzyskać profesjonalne, ściśle dopasowane do ich potrzeb wsparcie, konieczne przy kolejnej fali innowacji w branży motoryzacyjnej. Rozwiązanie firm może przynieść kilka potencjalnych korzyści producentom samochodów:
- Usprawniony cykl życia wykorzystywanego w pojazdach oprogramowania ułatwi zarządzanie eliminowaniem wad i usterek, naprawianiem błędów i instalowaniem aktualizacji.
- Wstępnie zintegrowane rozwiązanie, którego komponenty pochodzą od wielu dostawców, ułatwia producentom samochodów zarządzanie złożonością oprogramowania i ryzykiem związanym z jakością.
- Możliwość zaoszczędzenia dodatkowego czasu i pieniędzy – nie tylko dla producentów samochodów, ale także dla użytkowników końcowych, którzy mogą uniknąć niepotrzebnych wizyt u dealera w celu aktualizacji oprogramowania.
- Szybsze wprowadzanie produktów na rynek dzięki skalowalnej i przygotowanej na przyszłość infrastrukturze.
- Możliwość lepszego zarządzania ryzykiem i zapewniania zgodności z przepisami, ponieważ branża motoryzacyjna zmierza w kierunku podejścia skoncentrowanego na oprogramowaniu.
- Przyspieszone cykle rozwoju przyczynią się do skrócenia fazy testów i zwiększenia presji na niezawodną integrację.
Relacja z Google Cloud Next 2024 w Las Vegas – sztuczna inteligencja przejmuje stery