Rekordowe wyniki LG Electronics – Największe w historii globalne przychody i największy zysk operacyjny, przychody ze sprzedaży po raz pierwszy przekroczyły 30 bln. wonów.

Pierwsza połowa roku była rekordowa pod wieloma względami. Firma osiągnęła największe w historii globalne przychody i największy zysk operacyjny, a jej przychody ze sprzedaży po raz pierwszy przekroczyły 30 bilionów wonów. W drugim kwartale 2018 roku przedsiębiorstwo LG Electronics Inc. (LG) wykazało skonsolidowaną sprzedaż globalną równą 15,02 bln KRW (13,9 mld USD) oraz zysk operacyjny w wysokości 771 mld KRW (715,1 mln USD). W porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku sprzedaż wzrosła o 3,2%, a zysk operacyjny o 16,1%. Duża rentowność w segmencie sprzętu AGD i klimatyzatorów oraz domowego sprzętu RTV klasy wyższej zrekompensowała straty operacyjne poniesione w tym samym okresie przez działy części samochodowych i komunikacji mobilnej.

 

W pierwszej połowie 2018 roku zarówno sprzedaż, jak i zyski operacyjne osiągnęły historyczne rekordy. Przychody ze sprzedaży zamknęły się kwotą 30,14 bln KRW (28 mld USD) i wzrosły o 3,2% w porównaniu z pierwszym półroczem 2017 roku, podczas gdy zysk operacyjny wyniósł 1,88 bln KRW (1,7 mld USD), co oznacza wzrost o 18,5%. W sytuacji, gdy środowisko rynkowe, konkurencja i handel międzynarodowy charakteryzują się coraz większą niepewnością, LG rozpoczyna drugie półrocze, koncentrując się na konkurencyjności cenowej i rentownym wzroście.

 

Przychody działu AGD LG największe w historii

  • Dział sprzętu gospodarstwa domowego i urządzeń klimatyzacyjnych (LG Home Appliance & Air Solution Company) osiągnął w drugim kwartale 2018 r. bardzo dobre wyniki sprzedaży wynoszące 5,26 bln KRW (4,88 mld USD) oraz zysk operacyjny na poziomie 457,2 mld KRW (424,04 mln USD). W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku przychody wzrosły o 4,3%, do czego przyczynił się m.in. sezonowy wzrost sprzedaży klimatyzatorów oraz większa sprzedaż systemów LG do czyszczenia odzieży i urządzeń oczyszczających powietrze, zwłaszcza na wewnętrznym rynku koreańskim. Zysk operacyjny zwiększył się zaś o 1,7% w wyniku efektywnego zarządzania kosztami oraz dużej sprzedaży pralek i lodówek klasy wyższej, która zrekompensowała skutki wzrostu cen surowców i niekorzystnych kursów wymiany walut. W pierwszej połowie roku przychody działu sprzętu gospodarstwa domowego i klimatyzatorów (LG Home Appliances and Air Solutions) były największe w historii przedsiębiorstwa i po raz pierwszy przekroczyły 10 bln KRW (94,66 mld USD).

 

  • Dział domowego sprzętu RTV (LG Home Entertainment Company) osiągnął w drugim kwartale przychody ze sprzedaży w wysokości 3,82 bln KRW (3,54 mld USD) i zysk operacyjny równy 407 mld KRW (377,48 mln USD). Do wzrostu przychodów o 4,1% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2017 r. przyczyniła się sprzedaż telewizorów LG OLED i LG SUPER UHD oraz innych produktów klasy wyższej. Zysk operacyjny wzrósł o 44,1% w porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku (wskaźnik ten był dwucyfrowy również w pierwszym kwartale 2018 roku).

 

  • Dział komunikacji mobilnej (LG Mobile Communications Company) odnotował przychody ze sprzedaży równe 2,07 bln KRW (1,92 mld USD) oraz stratę operacyjną 185,4 mld KRW (171,95 mln USD). Spadek przychodów w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku wynikał ze spowolnienia wzrostu na globalnym rynku smartfonów oraz niższej sprzedaży smartfonów klasy średniej i podstawowej w Ameryce Łacińskiej, natomiast wykazana w drugim kwartale strata operacyjna była w dużej mierze spowodowana negocjowaniem umów sprzedaży i zwiększeniem inwestycji w działania marketingowe związane z wprowadzeniem na rynek nowego flagowego smartfonu. Podczas gdy w drugiej połowie roku na rynku smartfonów klasy wyższej można się spodziewać zaostrzenia konkurencji i utrzymania wzrostu na dotychczasowym poziomie, LG będzie nadal dążyć do doskonalenia swojej struktury organizacyjnej oraz zwiększenia sprzedaży nowych smartfonów flagowych klasy wyższej LG G7 ThinQ i LG V35 ThinQ na kluczowych rynkach globalnych.

 

  • Dział części samochodowych (LG Vehicle Components Company) osiągnął sprzedaż równą 872,8 mld KRW (809,5 mln USD) oraz stratę operacyjną wynoszącą 32,5 mld KRW (30,14 mln USD). Sprzedaż wzrosła o 3,9% w porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku dzięki rozpoczęciu masowej produkcji w ramach nowych projektów. Kwartalna strata operacyjna odzwierciedla wzrost cen surowców potrzebnych np. do produkcji pamięci oraz zapotrzebowanie na dodatkowe zasoby w związku z realizacją nowych projektów. Przez pozostałą część bieżącego roku dział LG Vehicle Components wciąż będzie musiał się liczyć z trudnościami na skutek niepewności, która dotyczy zarówno branży motoryzacyjnej na całym świecie, jak i polityki handlowej Stanów Zjednoczonych. Z drugiej strony oczekiwany wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych i podłączonych do sieci może otworzyć przed tym pionem LG nowe możliwości w dłuższej perspektywie.

 

  • Dział produktów B2B (LG Business-to-Business Company) odnotował w drugim kwartale sprzedaż na poziomie 588,5 mld KRW (545,82 mln USD) i zysk operacyjny wynoszący 39 mld KRW (36,17 mln USD). Przychody wzrosły o 10,7% w porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku dzięki większej sprzedaży produktów wielkoformatowych w zakresie oznakowania cyfrowego oraz wydajnych modułów do ogniw słonecznych. Do wzrostu zysku operacyjnego o 73,3% w porównaniu z analogicznym okresem 2017 roku przyczyniła się większa sprzedaż produktów klasy wyższej oraz konkurencyjność cenowa. Przewiduje się, że w drugiej połowie roku zapotrzebowanie na oznakowanie cyfrowe klasy wyższej będzie nadal rosnąć, podczas gdy w segmencie modułów do ogniw słonecznych pojawi się większa konkurencja i inne trudności rynkowe związane z ciągłymi zmianami w środowisku handlu międzynarodowego.

 

Kursy wymiany walut zastosowane w wynikach za II kwartał 2018 roku

Wyniki finansowe spółki LG Electronics przed audytem są oparte na Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej (IFRS) i obejmują okres trzech miesięcy zakończony 30 czerwca 2018 r. Kwoty wyrażone w wonach koreańskich (KRW) zostały przeliczone na dolary amerykańskie (USD) po średnim kursie z trzech miesięcy składających się na kwartał, wynoszącym 1 078,20 KRW za 1 USD.