Rekordowy Cyber Week 2025 – AI ma wygenerować 73 mld dolarów przychodów

Zbliżający się Cyber Week 2025 (27 listopada – 1 grudnia) ma przynieść historyczne wyniki sprzedaży na poziomie 334 mld dolarów globalnie, co oznacza wzrost o 6% rok do roku. Kluczowym motorem tego sukcesu będą agenci AI, którzy według prognoz Salesforce wygenerują aż 73 mld dolarów przychodów – o 22% więcej niż w ubiegłym roku. Detaliści wykorzystujący sztuczną inteligencję już teraz notują siedmiokrotnie wyższe wzrosty sprzedaży w USA w porównaniu do firm, które pominęły tę technologię.

Analizy Salesforce oparte na danych od 1,5 miliarda konsumentów wskazują, że klienci są wyjątkowo zmotywowani do zakupów, mimo rosnących cen (średnia cena sprzedaży wzrosła o 5% globalnie). Ruch cyfrowy na stronach e-commerce eksplodował już w połowie listopada, potrajając się w skali globalnej. Caila Schwartz z Salesforce podkreśla, że AI przestała być tylko dodatkiem, stając się “absolutną koniecznością” – detaliści korzystający z markowych agentów odnotowali w ostatnich tygodniach 13% wzrostu sprzedaży w USA, podczas gdy ich konkurenci bez wsparcia AI zaledwie 2%. Agenci AI nie tylko zwiększają konwersję o 5%, ale także realnie wpływają na decyzje zakupowe, pomagając konsumentom w badaniu produktów i planowaniu budżetu.​

Tegoroczny Cyber Week będzie zdominowany przez kanał mobilny, który ma odpowiadać za 70% zamówień i aż 80% ruchu w sieci. Rośnie również znaczenie portfeli cyfrowych, takich jak Apple Pay, których użycie skoczyło o 31% rok do roku i obejmie jedną czwartą wszystkich transakcji. Równolegle obserwujemy dynamiczny wzrost znaczenia social commerce, napędzanego głównie przez wideo – udział TikToka w generowaniu ruchu e-commerce wzrósł aż o 86%. Black Friday pozostanie niekwestionowanym królem zakupów online z prognozowaną sprzedażą 78 mld USD globalnie, co stanowi pięciokrotność standardowego dziennego obrotu poza sezonem.​

Łowcy okazji mogą liczyć na atrakcyjne zniżki, szczególnie w kategoriach beauty i fashion. Globalnie najwyższe rabaty przewidywane są na kosmetyki do makijażu (40%) oraz odzież (34%). W USA liderem przecen ma być również kategoria zdrowie i uroda (35%). Co ciekawe, mimo inflacji, konsumenci chętnie inwestują w kategorie takie jak dom i meble (+17% wzrostu globalnie) oraz moda luksusowa (+11%). Dane te sugerują, że strategia oparta na silnej obecności mobilnej, wsparciu agentów AI oraz atrakcyjnych promocjach będzie kluczem do sukcesu w nadchodzącym szczycie zakupowym.​