Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Rola banków w modernizacji naszego kraju po pandemii może być znacznie większa niż do tej pory, w ocenie Ryszarda Hordyńskiego, dyrektora ds. strategii i komunikacji w Huawei Polska. 

Rola banków w Polsce w modernizacji gospodarczej po okresie covidowym może być znacznie większa niż do tej pory, w ocenie Ryszarda Hordyńskiego, dyrektora ds. strategii i komunikacji w Huawei Polska.

 

„Polskie banki mają już wieloletnie doświadczenie w cyfryzacji usług i od kilku lat są niekwestionowanym liderem cyfrowej bankowości. Według badania 'Digital Banking Maturity 2020′, Polska zajmuje 4. miejsce na świecie, wyprzedzając choćby Singapur. Polski sektor bankowy chętnie wykorzystuje już technologie oparte o chmurę, analitykę big data czy sztuczną inteligencję i wspólnie z partnerami technologicznymi zatrudnia wielu specjalistów” – podkreślił Ryszard Hordyński w kuluarach XXVIII edycji Welconomy Forum in Toruń.

 

W jego opinii, od krajowych banków należałoby oczekiwać obecnie nieco więcej.

 

„Pandemia przyspieszyła wiele procesów cyfryzacyjnych. Do odbudowy gospodarki konieczny jest rozwój nowych technologii w innych sektorach gospodarki. Każdy przedsiębiorca ma konto w banku i widzi, jak te usługi się zmieniają i jak pomagają mu działać. Wydaje mi się, że banki mogłyby być takim katalizatorem, wsparciem, może trochę przewodnikiem dla przedsiębiorców właśnie w cyfryzacji ich biznesów. Tym bardziej, że banki dużo już wiedzą o swoich klientach i na ogół są większymi od nich firmami. Na pewno zatem mogłyby im doradzić, pomóc czy wskazać drogę, a także udzielać preferencyjnych kredytów na transformacje cyfrową. Digitalizacja pozwoli firmom na zwiększenie efektywności czyli pośrednio zarobią na tym także banki” – zaznaczył dyrektor ds. strategii i komunikacji w Huawei Polska.

 

Dodał, że w przypadku technologii na pewno istotne będzie wykorzystanie analityki big data i sztucznej inteligencji, która może zaoferować usługi bardzo mocno spersonalizowane w czasie rzeczywistym, bardzo szybko odpowiadając na potrzeby klientów.

 

„Jeżeli mówimy o kluczowych technologiach przyszłości, nie możemy pominąć 5G, które pozwoli na uruchomienie przemysłu 4.0, czyli umożliwi dużo większą automatyzację produkcji i zarządzanie jej procesami online. Przy tej transformacji cyfrowej Polski banki mogą również udzielać odpowiednich kredytów na realizację takich celów” – podkreślił Ryszard Hordyński.

 

 

Dyrektor zwrócił uwagę, że Huawei angażuje się również w zrównoważony rozwój społeczno-gospodarczy i konsekwentnie rozwija m.in. technologie Digital Green.

 

„Dostosowujemy swoje działania do celów zrównoważonego rozwoju zdefiniowanych przez ONZ. Wspierając firmy z branży energii odnawialnej czy oferując energooszczędne centra danych pomogliśmy w 2020 zmniejszyć emisję CO2 łącznie o 185,6 mln ton, co odpowiada zasadzeniu ponad 247 mln drzew. Również na poziomie łańcucha dostaw staramy się współpracować z dostawcami czy producentami tak, żeby zużywać jak najmniej materiałów, które nie są biodegrowalne” – dodał dyrektor w Huawei Polska.

 

 

W jego opinii, potrzebne jest również wsparcie nauki w Polsce, a także promocja różnorodności i np. zachęcanie kobiet do podejmowania studiów na kierunkach technicznych.

 

„Firmy potrzebują wykwalifikowanych kadr, stąd nasze wsparcie dla wielu uczelni w Polsce, ale wspieramy również integrację osób z niepełnosprawnościami na rynku pracy” – zaznaczył Hordyński.

 

Hordyński dodał także, że Huawei angażuje się w te procesy wspierając m.in. Fundację Sukcesu Pisanego Szminką, aktywnie uczestniczy w programach takich jak

 

„Dziewczyny na Politechniki” czy angażuje się w prace fundacji „Leżę i Pracuję. Ostatnio nawiązaliśmy współpracę z fundacją Twarze Depresji wspierając programy przeciwdziałające depresji u dzieci. Współpracujemy z wieloma polskimi uczelniami, m.in. z Uniwersytetem Łódzkim, Politechniką Poznańską czy Politechniką Warszawską i wiodącą uczelnią prywatną Akademią Leona Koźmińskiego. Przez takie programy, jak np. ICT Academy dajemy młodym Polakom okazję do zdobycia specjalistycznej wiedzy, a także zdobycia globalnych doświadczeń” – podsumował Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji w Huawei Polska.

 

 

Samsung Memory poszerza kanał sprzedaży, od teraz topowe dyski przenośne, karty SD i pamięci USB dostępne będą w sieci autoryzowanych sklepów oferujących sprzęt marki Apple – iSpot.