Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Rosną zapasy Tesli w USA. Setki niesprzedanych aut na parkingach

Cybertruck

Tesla „gromadzi” zapasy niesprzedanych pojazdów, które zaczynają przepełniać nie tylko jej własne centra dystrybucyjne, ale także parkingi wynajmowane w całych Stanach Zjednoczonych. Wśród zalegających tam samochodów szczególnie widoczny jest Cybertruck, którego sprzedaż spada mimo dodatkowych rabatów.

 

Tesle zajmują parkingi w całym kraju

Według najnowszych doniesień portalu Electrek Tesla w Stanach Zjednoczonych ma poważne problemy z nadwyżką zapasów. W odpowiedzi na przepełnione własne centra dystrybucyjne firma zaczęła wykorzystywać zewnętrzne parkingi, często należące do nieczynnych centrów handlowych czy innych obiektów nieprzystosowanych do składowania pojazdów.

Przykładem jest Chesterfield w stanie Missouri, gdzie Tesla wynajęła część parkingu po częściowo rozebranym centrum handlowym. Jak informują lokalne media, zgromadzono tam setki samochodów, których nie udało się sprzedać, a pobliskie centrum dostaw – oddalone o zaledwie kilka kilometrów – nie ma już wolnych miejsc. Podobny przypadek odnotowano w Farmington Hills w stanie Michigan, gdzie decyzja Tesli o przechowywaniu pojazdów wywołała reakcję władz miejskich, które zgłosiły zastrzeżenia z powodu nieprzystosowanego terenu.

Podobne „parkingi” pojawiły się także na Florydzie, w Nevadzie oraz w Ohio, co według ekspertów świadczy o systemowym charakterze problemu.

 

Tesla

 

Cybertruck największym wyzwaniem Tesli

Wśród magazynowanych samochodów na amerykańskich parkingach coraz częściej znajdują się Cybertrucki – najbardziej kontrowersyjny model marki. Mimo wprowadzenia rabatów oraz prób pobudzenia popytu, sprzedaż Cybertrucka w USA spadła w ciągu roku o połowę, co zmusiło Teslę do ograniczenia produkcji i prób redukcji zapasów.

Według danych cytowanych przez Electrek, tylko na jednym z obserwowanych parkingów naliczono około 100 niesprzedanych egzemplarzy tego modelu, a łączna liczba zalegających Cybertrucków w całych Stanach Zjednoczonych przekracza obecnie 3 tysiące sztuk. Łączna liczba aut Tesli „na stanie” jest obecnie wyższa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, pomimo ograniczenia produkcji i aktywnej polityki rabatowej.

 

Słabnący popyt i konsekwencje dla rynku

USA pozostają ostatnim dużym rynkiem, na którym Tesla utrzymuje względnie stabilną pozycję – w Kanadzie, Europie oraz Chinach sprzedaż spada, a konkurencja ze strony lokalnych producentów i pojawiające się nowe technologie napędzają dodatkową presję.

Ograniczenie produkcji i rosnące stany magazynowe mogą oznaczać nie tylko konieczność zwiększenia rabatów, ale też presję na marże i ograniczanie inwestycji w nowe linie produktowe. Sytuację dodatkowo komplikuje fakt, że Tesla rzadko udostępnia pełne dane o wielkości zapasów – często jedna oferta w sklepie online obejmuje wiele fizycznych aut w tej samej specyfikacji, co utrudnia niezależną ocenę skali problemu.