Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Rośnie rynek urządzeń do noszenia, wynika z najnowszych badań

Tzw. wearables, urządzenia do noszenia, jak smartbandy i smartwatche, przeszły poważną ewolucję przez ostatnie kilka lat i dziś zdecydowana większość z nich ma do zaoferowania coś więcej niż „zabawkowy” design i ślamazarne działanie. Rynek ten jest jednak wciąż daleki od ustabilizowania, bowiem wciąż cechuje się znacznym rozproszeniem. Widać to m.in. w nowym raporcie IDC. 

Rynek urządzeń do noszenia pod koniec 2023 roku charakteryzuje się dużą różnorodnością pod względem marek i formatów. Największym motorem rozwoju urządzeń do noszenia było pojawienie się mniejszych, bardziej eleganckich urządzeń, takich jak np. tzw. inteligentne pierścienie. Według nowych danych IDC, globalna sprzedaż urządzeń do noszenia wzrosła o 2,6% rok do roku w trzecim kwartale 2023 roku i osiągnęła najwyższy w historii poziom 148,4 mln sztuk. Łączny wolumen przekroczył nawet sprzedaż odnotowaną w analogicznym kwartale 2021 r. (142,1 mln) i 2022 r. (144,6 mln), kiedy sprzedaż napędzana była wydatkami związanymi z pandemią. Wzrost ten w dużej mierze przypisuje się pojawieniu się mniejszych marek i nowych kategorii. W globalnym ujęciu Apple pozostaje liderem na rynku urządzeń do noszenia z 20,2% udziałem, a za nim plasuje się Imagine Marketing (indyski właściciel m.in. marki Boat) z 9,6% udziałem, następnie Xiaomi z 7,8%, Samsung z 7,2% i Huawei z 5,7%.

„Minęło dziesięć lat, odkąd rynek urządzeń do noszenia nabrał rozpędu i chociaż nastąpiła pewna konsolidacja, rynek jest nadal bardzo zróżnicowany pod względem marek i formatów” – mówi Jitesh Ubrani, kierownik ds. badań w dziale urządzeń mobilnych i urządzeń konsumenckich w IDC – „Śledzenie zdrowia i kondycji przeszło długą drogę od czasu pierwszych zegarków Fitbit i Pebble, ale największym czynnikiem wpływającym na rozwój urządzeń do noszenia było pojawienie się mniejszych, bardziej eleganckich projektów”.

IT RESELLER nr 354/2023 „W dobie AI edukacja zyska jeszcze więcej” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Jordan Chrysafidis, General Manager, WW Education Device Sales, Microsoft