Rośnie sprzedaż telewizorów 8K w Polsce, według estymacji firmy Samsung wzrosła o ponad 150% względem tego samego okresu w zeszłym roku.

Telewizor Samsung o rozdzielczości 8K zadebiutował w Polsce niemal dokładnie 3 lata temu. Od tego czasu na rynku wiele się zmieniło. Telewizory o rozdzielczości 8K znalazły się w ponad 6,000 polskich domów i stają się coraz bardziej popularne. Potwierdzają to rynkowe dane z okresu styczeń-wrzesień 2021. Sprzedaż telewizorów 8K w Polsce według estymacji firmy Samsung wzrosła o ponad 150% względem tego samego okresu w zeszłym roku.

Rynek telewizorów 8K rośnie z roku na rok i wszystko wskazuje na to, że ten trend będzie się umacniał. Według badania przeprowadzonego przez firmę Strategy Analitycs za 4 lata już 72 miliony gospodarstw domowych na całym świecie będzie wyposażone w telewizor z ekranem o rozdzielczości 8K. Zdaniem ekspertów to przede wszystkim czynnik dotyczący wyboru większych przekątnych będzie przyczyniał się do zwiększenia popularności telewizorów 8K.

Rozwój technologii oraz minimalistyczny design sprawiają, że również Polacy coraz częściej decydują się na zakup telewizorów 8K, szczególnie modeli w większych rozmiarach. Jak wynika z ostatnich danych firmy Samsung, za okres styczeń-wrzesień w Polsce, sprzedaż telewizorów tej firmy o wielkości 85” wzrosła aż siedmiokrotnie. Można zatem oszacować, że Polacy coraz częściej będą decydować na zakup telewizorów wielkoekranowych w rozdzielczości 8K.

 

Ekosystem 8K

Popularyzacja i rozwój całego ekosystemu 8K to efekt pracy Stowarzyszenia 8K Association (8KA). To międzybranżowa organizacja, działająca na rzecz zarówno użytkowników, jak i twórców treści i technologii. Firma Samsung jest jednym z jej członków-założycieli. Stowarzyszenie 8K Association opracowało m.in. wspólne branżowe standardy, w tym program certyfikacji.

 

Program certyfikacji jest co roku udoskonalany poprzez dodawanie do niego kolejnych kryteriów i przeprowadzanie ewaluacji w oparciu o różnorodne wymogi. Obejmuje on elementy zapewniające użytkownikom wrażenia większej trójwymiarowości i immersji, takie jak dekodowanie wideo i wielokanałowy dźwięk przestrzenny obsługujący różne rodzaje streamowanych treści 8K, a także rozdzielczość, jasność, kolor i łączność, gwarantujące doskonałe efekty na rozległych ekranach – skomentowali Bill Mandel, prezes 8K Association i wiceprezes Samsung Research America oraz Chris Chinnock, dyrektor wykonawczy 8K Association.

 

Co ważne, z roku na rok rośnie liczba modeli telewizorów wyróżnionych „Certyfikatem 8K Association”. Kiedy w 2019 r. Samsung  zaprezentował drugą generację urządzeń QLED 8K, stał się pierwszym w branży producentem oferującym pełną linię telewizorów z tym poświadczeniem. Obecnie aż 47 modeli telewizorów Samsung 8K opatrzono logotypem „Certyfikatu 8K Association”.

 

Neo QLED 8K, czyli doskonałość w każdym calu

W kwietniu b.r. do sprzedaży w Polsce weszła linia premierowych telewizorów Neo QLED. Obejmuje ona dwa modele 8K – QN900A i QN800A dostępne w trzech rozmiarach: 65”, 75” i 85”. Im większa przekątna ekranu, tym różnica pod względem jakości obrazu jest bardziej dostrzegalna, a doświadczenia podczas seansów filmowych staną się jeszcze pełniejsze.

W telewizorach Neo QLED 8K zastosowano technologię Quantum Mini LED. Dzięki niej  podświetlenie ekranu jest kontrolowane lepiej niż kiedykolwiek, co w efekcie daje bardziej szczegółowy, wyrazisty obraz, który jest tak samo doskonały w ciemnych i jasnych scenach. Dużą rolę odgrywa także Procesor AI Neo Quantum 8K, który odpowiada za udoskonalony proces skalowania do rozdzielczości jak najbardziej zbliżonej do 8K. Działanie Procesora opiera się aż na 16 modelach sieci neuronowych, z których każda jest wyspecjalizowana do wąskich zadań związanych z obróbką obrazu, dźwięku i innych funkcji telewizora.

 

Razem odkrywajmy talenty cyfrowe i walczmy z wykluczeniem! Głośny apel Huawei podczas Huawei Talent Summit w Helsinkach.