„Rozwijamy projekty e-commerce i nowe marki, taka dywersyfikacja zapewnia stabilny, długotrwały wzrost” – wyniki za Q1-2023, ocenia Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.
29 września GK ACTION S.A. przedstawiła wyniki finansowe za I połowę 2023 roku. Był to kolejny okres sprawozdawczy, w którym wielobranżowy dystrybutor, dostawca ecommerce oraz rozwiązań zaawansowanych do biznesu odnotował wysoką marżę na poziomie 8,73 proc. i wzrost klientów w segmencie detalicznym do 411 tys. względem 243 tys. w tym samym okresie 2022 roku. Firma wypracowała w pierwszym półroczu 2023 przychody ze sprzedaży w wysokości 1 146 273 tys. zł, które były wyższe o 2,78% od przychodów w analogicznym okresie zeszłego roku i zysk netto o wartości 14 431 tys. zł.
Rozwój sprzedaży bezpośredniej e-commerce poprzez własne projekty i wybrane platformy aukcyjne w Polsce oraz współpraca z zagranicznymi partnerami to główne obszary biznesowe ACTION S.A. Warto podkreślić, że w pierwszej połowie 2023 r. do grona własnych sklepów internetowych dołączył e-sklep bron.pl, którego spółka przejęła pakiet kontrolny akcji. Jak widać, szeroko pojęta działalność ACTION S.A. w domenie e-commerce w połączniu z silnymi markami własnymi oraz rozwojem firmy w kierunku dystrybucji rozwiązań zaawansowanych gwarantuje stabilny i wydajny biznes, a przy tym niezależny finansowo, gdyż Spółka nie korzysta z kredytów bankowych.
– Naszym zadaniem jest dostosowanie spółki do obecnych, wymagających realiów na rynku handlowym tak, by była ona rentowna i rozwijała się. Natomiast duża konkurencja, napływ towarów z niemal całego świata, wzrosty cen obsługi biznesu powodują, że zadanie to staje się ogromnym wyzwaniem, co zawsze dodatkowo motywuje nas do działania. Dlatego rozwijamy nasze projekty e-commerce, a także nowe marki w segmentach non-IT. Taka dywersyfikacja zapewnia stabilny, długotrwały wzrost – komentuje Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.
W pierwszej połowie 2023 r. bardzo dobrze rozwijał się segment Enterprise B2B w dziale
ACTION Business Center, który dzięki rozbudowaniu oferty i współpracy z coraz szerszą
grupą producentów z zakresu enterprise pozyskuje wielu nowych klientów. Wsparciem w
rozwoju tego segmentu biznesu w ACTION S.A. jest szeroki zakres szkoleń, które wpisują się w potrzeby rynkowe partnerów.
– Aktywnie szukamy nisz, co pomaga nam osiągać efekt synergii. Partnerzy to
doceniają, gdyż widzą potencjał w dostępie do różnorodnej oferty produktowej wspartej
kierunkowymi szkoleniami. Mamy też dużą liczbę zróżnicowanych kanałów sprzedaży i
dostawców, dzięki czemu możemy prowadzić rentowny biznes, co jest dziś kluczem do
sukcesu – dodaje Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.