Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Rynek gier w Polsce w 2017 roku osiągnie wartość prawie 1,9 mld zł. Wrocławski T-Bull w kwietniu z wynikiem 10,4 miliona pobrań!

Jak wynika z najnowszych szacunków holenderskiej agencji analitycznej Newzoo, rynek gier w Polsce w 2017 roku osiągnie wartość prawie 1,9 miliarda złotych, czyli o około 13 proc. więcej niż w 2016 r. Globalnie będzie to aż 46,1 miliarda dolarów. Wrocławskie studio T-Bull jest znakomitym odzwierciedleniem tych danych, notując kolejny dobry miesiąc i przekraczając poziom 10,4 miliona pobrań gier na urządzenia mobilne w kwietniu bieżącego roku. Łącznie, firma ma już na koncie ponad 233 miliony pobrań wszystkich swoich produkcji.

 

Jeszcze 3 lata temu, w 2014 roku, wartość rynku gier mobilnych szacowano na 25 mld. dolarów. Według analityków Newzoo, w tym roku wydatki mobilnych użytkowników sięgną aż 46,1 mld. dolarów, czyli o ponad 20 mld. dolarów więcej niż w 2014 roku. Dla porównania, wartość rynku gier PC to 29,4 mld. dol., a konsolowych – 33,5 mld. dol. Powyższe dane dają nam jasno do zrozumienia, że rynek gier mobilnych rozwija się bardzo dynamicznym zarówno w Polsce, jak i na całym świecie.

 

Najpopularniejsze rodzime studio growe – T-Bull, tylko w ubiegłym miesiącu odnotowało ponad 10,4 miliona pobrań swoich produkcji. W najpopularniejszą grę dewelopera w ostatnim czasie, wydaną na przełomie listopada i grudnia ubiegłego roku – Moto Rider GO, zagrało już prawie 20 milionów graczy na całym świecie. Wspomniana gra otrzymała wcześniej nominację w kategorii Najlepsza Gra Mobilna, w ramach gali Mobile Trends Awards 2016, podczas której corocznie nagradzane są najlepsze rozwiązania mobilne minionego roku. Warto dodać, że Moto Rider GO został doceniony również przez firmę Google, która polecała i promowała wrocławską produkcję w sklepie Google Play.

 

 

– Z najnowszego raportu Newzoo wynika, że Polska jest już na 23 miejscu pod względem wydatków na gry wideo, wyprzedzając takie kraje jak: Norwegia, Szwecja, Czechy, Grecja czy Nowa Zelandia. Co ciekawe, jeśli chodzi o nasze produkcje, to w ubiegłym miesiącu najwięcej pobrań odnotowaliśmy w takich krajach jak: Brazylia, USA, Meksyk, Rosja, czy Turcja.  Jako największy producent gier mobilnych staramy się wyznaczać trendy za którymi podąża cały świat. Nasz zespół w każdej nowej grze implementuje coraz to bardziej innowacyjne rozwiązania, wychodząc konsumentom naprzeciw – podkreśla Damian Fijałkowski, współzałożyciel i członek zarządu studia T-Bull S.A.

 

Popularność gier wrocławskiego studia T-Bull przekłada się na wyniki finansowe. W 2016 r. przychody spółki wyniosły 8,5 mln zł wobec 3,9 mln zł w poprzednim roku. Wynik EBITDA wyniósł 9,1 mln zł wobec 4,1 mln zł w roku ubiegłym, a zysk netto wzrósł z 1,4 mln zł do 4,8 mln zł.