Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Rynek laptopów Q1 2022 – Lenovo liderem sprzedaży, Dell zdecydowanym liderem wzrostu.

Kupujemy mniej laptopów, zwłaszcza tych marek, które dotychczas znajdowały się na szczycie listy najchętniej wybieranych przez użytkowników. 

Ponieważ ograniczenia pandemiczne zniknęły, a wcześniejsze zakupy maszyn niezbędnych do pracy zdalnej jeszcze nie zdążyły się zestarzeć, globalna sprzedaż laptopów spadła w ujęciu rocznym w pierwszym kwartale 2022 roku. W Q1 2022 sprzedano 63,5 mln laptopów – o około 7% mniej niż w Q1 2021.

Za spadek sprzedaży w pierwszym kwartale obecnego roku odpowiadają dwa, solidne tąpnięcia. Pierwsze dotyczy dramatycznego spadku sprzedaży Chromebooków (- 67%). Najwyraźniej sektor edukacyjny, który chłonął te komputery, okazał się już nasycony. Wyraźnie spadła także sprzedaż laptopów dwóch czołowych marek: Lenovo (- 12%) i HP (-20 %).

 

 

Najlepiej sytuację wykorzystują dwie firmy: Dell Technologies (ze wzrostem 5%) i Apple (ze wzrostem 4%). Pierwsza trójka największych producentów laptopów zaczyna się do siebie zbliżać wynikami i jeśli trend się utrzyma, to Dell może zdołać przejąć pozycję wicelidera. Silny wzrost Apple nie dziwi (MacBooki z procesorami M1 niewątpliwie napędzają sprzedaż). Dell natomiast wyraźnie wykorzystuje lukę powstałą w wyniku spadania udziałów HP i, w mniejszym stopniu, Lenovo.

 

Innowacje zmieniające oblicze świata, budowa bardziej ekologicznego i inteligentnego świata, głównymi tematami Huawei Global Analyst Summit.