Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Rynek samochodów elektrycznych: chińskie firmy rosną w siłę!

Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Global Passenger Electric Vehicle Sales Tracker firmy Counterpoint, globalna sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrosła o 29% rok do roku w trzecim kwartale 2023 r.

Globalny rynek osobowych samochodów elektrycznych rośnie. Przyczyny tego są różne; od regulacji sprzyjających tej formie transportu, przez trendy ekologiczne, aż po coraz szerszą ofertę producentów.

Chociaż Chiny utrzymały pozycję największego światowego rynku pojazdów typu tego typu, sprzedaż w tym kraju z trudem odzyskała dynamikę ze względu na słabnące perspektywy gospodarcze i intensywną konkurencję cenową. W trzecim kwartale sprzedaż pojazdów elektrycznych w Chinach wzrosła zaledwie o 11%, czyli poniżej średniej światowej. Niemniej jednak chińskie marki notują największe sukcesy na globalnych rynkach. Łącznie sprzedały za granicę ponad 0,13 mln pojazdów, co oznacza czterokrotny wzrost w porównaniu z trzecim kwartałem 2022 r. Dość powiedzieć, że chiński BYD dogonił dotychczasowego lidera, czyli amerykańską Teslę.

W Q3 2023 zarówno BYD, jak i Tesla, miały po 17% globalnego rynku. Europejski lider, VW, może pochwalić się wynikiem 8%. Tuż za nim z wynikiem 7% plasuje się chiński Geely.

Chiny mają wyjątkową pozycję na rynku aut elektrycznych, także ze względu na swój własny rynek. Odpowiada on za około 58% światowego rynku pojazdów elektrycznych. Drugim rynkiem samochodów elektrycznych są Stany Zjednoczone, które mają 12% udziału. Rynek ten rośnie o 63% rocznie. Trzeci rynek; Niemcy, jest wyraźnie mniejszy, ale, podobnie jak w USA, rośnie szybciej niż globalny rynek – aż o 60% rocznie.