Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Rynek smartfonów: sektor produktów premium z rekordową sprzedażą

Stara zasada mówiąca, że produkty premium sprzedają się znakomicie w czasie kryzysu, ponownie znajduje potwierdzenie w rzeczywistości. Tym razem, na rynku smartfonów.

Według Counterpoint Research, sprzedaż smartfonów premium (w cenach powyżej 600 dolarów) wzrosła w 2023 r. o 6% rok do roku, ustanawiając nowy rekord. Kontrastuje to z przewidywanym na ten rok spadkiem na światowym rynku smartfonów. Segment premium prawdopodobnie do 2023 r. będzie obejmował około jednej czwartej sprzedaży smartfonów i 60% przychodów. W ostatnich latach segment premium stał się obszarem wzrostu, podczas gdy ogólna liczba sprzedawanych smartfonów spada. Na rynku premium to segment ultra-premium (1000 dolarów lub więcej) napędza wzrost, zdobywając ponad jedną trzecią całkowitej sprzedaży tego segmentu w 2023 roku.

Apple pozostaje niekwestionowanym liderem rynku premium. Jednak w porównaniu do 2022 r. jego udział w rynku spadł. Dzieje się tak głównie dzięki odrodzeniu się Huawei w Chinach dzięki serii Mate 60. Udziały zyskał także Samsung dzięki serii S23 i serii smartfonów składanych Fold i Flip.

Ogólnie rzecz biorąc, segment premium prawdopodobnie będzie nadal rósł szybciej niż ogólny światowy rynek smartfonów. Na rozwoju tego segmentu skorzystają producenci, którzy potrafią się wyróżnić i, co ważniejsze, zbudować silną markę i jej świadomość wśród klientów.