Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Rynek smartwatchy i smartbandów rośnie – mimo trudności w całościowym segmencie konsumenckim

Nieco niespodziewane dane płyną z rynku tzw. wearables. Popularne urządzenia do noszenia, jak smartwatche i smartbandy, zyskują na popularności – wynika z badań rynku przeprowadzonych przez Canalys. 

Canalys przewiduje, że rynek urządzeń do noszenia będzie rósł o 4,1% rocznie do 2027 r.
Według szacunków Canalys w drugim kwartale 2023 r. sprzedano na całym świecie 44 miliony urządzeń tej kategorii, co stanowi wzrost o 6% rok do roku. Konsumenci mogą znaleźć produkty klasy podstawowej, które są nie tylko tańsze, ale także posiadają ulepszone funkcje względem poprzednich generacji. Tymczasem dostawcy premium koncentrują się na wzbogacaniu funkcji i dostarczaniu wartości, podnosząc ceny. Oznacza to, że segment jest napędzany dwutorowo.

„Rynek urządzeń do noszenia wraca do życia napędzany rosnącym zapotrzebowaniem konsumentów w różnych aspektach życia codziennego” – powiedział Jack Leathem, analityk ds. badań w Canalys. „Popyt w różnych segmentach rośnie, co skłania dostawców do zaspokajania konkretnych potrzeb konsumentów”.

Kategoria podstawowych smartwatchy nadal rosła, zdobywając prawie połowę rynku, głównie za sprawą indyjskich producentów i głównych dostawców smartfonów, takich jak Huawei, Xiaomi i Zepp. Jak szybko rośnie sprzedaż tego typu urządzeń w Indiach? Aż o 73%! To oznacza, że mieszkańcy obecnie najludniejszego kraju na świecie docenili tę kategorię urządzeń, dobrze komponującą się ze smartwatchami.

„Wraz z ewolucją rynku wśród dostawców pojawiają się wyraźne trendy w zakresie segmentacji, których celem jest zwiększenie konkurencyjności” – dodaje Leathem. „Konsumenci mogą teraz znaleźć produkty klasy podstawowej, które są nie tylko tańsze, ale także posiadają ulepszone funkcje. Postęp w technologii wyświetlania zwiększa zasięg inteligentnych urządzeń do noszenia wśród szerszej grupy docelowej.”

Liderem rynku pozostaje Apple, pomimo spadku sprzedaży na poziomie -3%. Ponieważ dane dotyczą drugiego kwartału, powinniśmy oczekiwać, że po ostatnich premierach „jabłkowe” smartwatche nieco się odbiją od tego słabego wyniku. Wicelider, Xiaomi, może pochwalić się stabilnym, 11% udziałem, zagrożonym jednak przez rosnące w tym segmencie urządzenia Huawei (10% udziału i 13% wzrostu).