Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Rynek tabletów odnotował wzrost o 15% w II kwartale 2024 roku

Według najnowszego raportu Counterpoint Research, globalne dostawy tabletów wzrosły o 15% w ujęciu rocznym w II kwartale 2024 roku, mimo że zazwyczaj ten okres jest spokojniejszy. Do wzrostu przyczyniły się nowe premiery produktów Apple i Samsunga, które w poprzednim roku nie wprowadziły żadnych nowych modeli.

Kevin Lee, analityk z Counterpoint Research, skomentował: „Powrót liderów rynku do normalnych harmonogramów premier to pozytywny sygnał na 2024 rok i świadczy o poprawiających się nastrojach konsumenckich.” Dodał także, że chińscy producenci, tacy jak Huawei i Xiaomi, również przyczynili się do wzrostu, oferując coraz bardziej zróżnicowaną gamę modeli, co dodatkowo pobudzało popyt.

Liderem rynku pozostaje Apple. iPady sprzedają się konsekwentnie najlepiej i, podobnie jak przed rokiem, kupuje je aż 37% użytkowników tabletów. Nie zmienia się także udział wicelidera. Samsung posiada 20% tabletowego rynku. Nieznaczny, jednoprocentowy wzrost, zanotował trzeci gracz na rynku, czyli Huawei. Miejsce czwarte, z udziałem 7% przypadło Lenovo. Niekwestionowanym liderem wzrostu (wzrost o 92%) jest natomiast Xiaomi. Firma zyskała na popularności w Europie oraz na rynkach rozwijających się, takich jak region APAC, Indie oraz Bliski Wschód i Afryka. To sukces podobny do tego, jaki wcześniej osiągnęła na tych rynkach ze swoimi smartfonami.

Z kolei Huawei, który głównie działa na rynku chińskim, zwiększył swoje dostawy o 49% w ujęciu rocznym, dzięki wprowadzeniu nowych modeli MatePad 11.5 S i MatePad SE, które cechowały się konkurencyjnymi cenami.