Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Światowy rynek tabletów rośnie błyskawicznie w czasie pandemii, notując 24,9% wzrostu w kwartale trzecim 2020 roku według najnowszych badań IDC.

Światowy rynek tabletów osiągnął znakomite wyniki w trzecim kwartale 2020 roku, odnotowując 24,9% wzrost względem Q3 20219. Samsung zastąpił Amazon na miejscu wicelidera. Tron “króla tabletów” oczywiście zajmuje Apple.

 

Dostawy w trzecim kwartale 2020 roku wyniosły łącznie 47,6 mln sztuk. Popyt na przystępny cenowo dostęp do podstawowych funkcjonalności komputera i większych ekranów niż w smartfonie to naturalny napęd dla rynku smartfonów wywołany zapotrzebowaniem wynikającym głównie ze zdalnego nauczania.

 

3Q20 Liczba dostarczonych sztuk3Q20 Udział w rynku3Q19 Liczba dostarczonych sztuk3Q19 Udział w rynkuWzrost rok-do-roku
1. Apple13.929.2%11.831.1%17.4%
2. Samsung9.419.8%5.013.0%89.2%
3. Amazon.com5.411.4%5.514.4%-1.2%
4. Huawei4.910.2%3.79.6%32.9%
5. Lenovo4.18.6%2.56.6%62.4%
Others9.920.9%9.625.3%3.1%
Total47.6100.0%38.1100.0%24.9%
Źródło: IDC Worldwide Quarterly PCD Tracker, 29 Października, 2020

 

Liderem oczywiście pozostaje Apple. Firma z Cupertino dostarczyła 13,9 mln sztuk w 3Q2020. Apple odnotował wzrost rok do roku o 17,4%. Jeśli chodzi o popularność urządzeń, największa część sprzedaży stanowił iPad (2019), chociaż pokazany w tym roku jego następca, iPad (2020), zanotował udany debiut.

 

Po pewnej przerwie Samsung odzyskał drugą pozycję. Koreański producent dostarczył 9,4 mln sztuk i zanotował imponujący wzrost o 89,2% rok do roku. Samsung wprowadził też na rynek model Galaxy Tab S7 + w trzecim kwartale – pierwszy tablet 5G dostępny globalnie.

 

Trzecim największym producentem okazał się Amazon. Sprzedane 5,4 miliona sztuk oznacza spadek 1,2% rok do roku. Miejsce czwarte, z 4,9 mln sztuk należy do Huawei, a piąte, z 4,1 mln sztuk – Lenovo.

 

https://itreseller.pl/itrnewapple-opublikowalo-swoje-wyniki-finansowe-z-trzeciego-kwartalu-2020-roku-wyniki-firmy-spotkaly-sie-z-chlodna-reakcja-inwestorow/