Rynek Tabletów – wyniki sprzedaży w II kwartale 2017 – Liderem Apple, drugi jest Samsung dalej Huawei i Amazon.com i Lenovo.
Jak wynika z opublikowanych danych kwartalnych przez firmę IDC, na całym świecie w II kwartale 2017 roku, sprzedano ilość 37,9 miliona tabletów. Liderem pozostaje firma Apple, na drugim miejscu uplasował się Samsung, następnie miejsca zajęły firmy Huawei, Amazon.com oraz Lenovo.
Globalna sprzedaż tabletów w II kwartale 2017, zanotowała spadek o 3,4 % w stosunku do analogicznego okresu rok do roku, (w roku ubiegłym sprzedaż wynosiła wówczas 39,3 mln) Liderem globalnego rynku sprzedaży smartfonów pozostała firma Apple, która zanotowała wzrost sprzedaży z z 10 mln do 11,4 mln sztuk, w stosunku do zeszłego roku to wzrost o 14,7 %. Zwiększając udziały firmy Apple na rynku z 25,4 % do 30,1 %. Drugi w rankingu Samsung zanotował wzrost udziału w runku z 15,4 proc. do 15,8 proc. pomimo minimalnego spadku sprzedaży swoich tabletów o 0,8 % notując sprzedaż w wysokości 6 mln sztuk. Bardzo dobre wyniki zanotowały dwie następne firmy w zestawieniu, trzeci Huawei i czwarty Amazon.com, które zwiększyły sprzedaż swoich tabletów, kolejno o 47,1 % i 51,7 %. Piąta w kolejności Lenovo zamknęła II kwartał z blisko 15 % spadkiem.