Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Rynek tabletów z 8% wzrostem

Według najnowszych danych udostępnionych przez Canalys w trzecim kwartale 2023 r. światowa sprzedaż tabletów osiągnęła 33 miliony sztuk, co oznacza roczny spadek o 7%, ale także wzrost kwartał-do-kwartału o 8%. 

Tablety, niegdyś reklamowane jako coś, co zastąpi laptopy, nie mają łatwego życia w postpandemicznej rzeczywistości. Jednak obecnie, na tym kurczącym się rynku, widać niewielkie, ale obiecujące odbicie.

Pierwsze miejsce konsekwentnie zajmuje Apple, sprzedając 12,5 miliona iPadów, co dało firmie z Cupertino aż 38% udziału w rynku (ale przy niemal 13% spadku rocznym). Drugi w kolejności był koreański Samsung, który dostarczył na rynek 6,2 miliona tabletów, co zapewnia 19% udział w rynku, ale też roczny spadek o 6%. Trzecie miejsce przypadło, po raz kolejny, Lenovo. Chiński producent sprzedał 2,6 miliona tabletów, co oznaczało 8% udziału w rynku.

Poza podium w Q3 2023 działo się jednak wiele ciekawych rzeczy. Globalny numer 4, Huawei, mógł pochwalić się wzrostem sprzedaży rok-do-roku o ponad 28% i dziś odpowiada za 5,7% rynku. Xiaomi zajmuje piąte miejsce, jednak może pochwalić się największym wzrostem spośród głównych dostawców aż o 119,7%. Sprzedając 1,6 mln urządzeń Xiaomi odpowiadało za 4,9% rynku.

„Wraz ze stabilizacją zapasów dostawy tabletów zaczynają systematycznie rosnąć” – powiedział Himani Mukka, kierownik ds. badań w Canalys – „To dobrze wróży na nadchodzący sezon świąteczny, w którym dalsze przeceny i premiery nowych produktów spowodują powrót rynku do wzrostu rok do roku. Nastąpiła zmiana preferencji w kierunku urządzeń premium z większymi ekranami, pod wpływem zmieniających się potrzeb użytkowników w zakresie produktywności i konsumpcji treści. Ponadto dostawcy tabletów muszą zacząć traktować priorytetowo integrację możliwości sztucznej inteligencji ze swoimi urządzeniami, aby utrzymać przewagę konkurencyjną. Wiodący gracze; Apple i Samsung zasygnalizowali już zamiary włączenia rozwiązań AI do swoich ofert sprzętu. Ponieważ zarówno komputery stacjonarne, jak i smartfony przygotowują się na znaczny postęp w zakresie sztucznej inteligencji na urządzeniach, dostawcy muszą dopilnować, aby ich tablety dotrzymywały kroku, aby zapewnić spójność doświadczeń użytkowników i zachować interoperacyjność w całym ekosystemie urządzeń”.