Rynek telewizorów w Polsce według TCL
TCL jest obecnie marką numer 2 w segmencie TV w Polsce oraz jest wiodącym globalnym producentem matryc, telewizorów, drobnego sprzętu AGD, urządzeń mobilnych.
Jak podał marketing manager polskiego oddziału firmy, Rafał Zadara, przewiduje się, że rynek telewizorów w Polsce w ujęciu ilościowym będzie utrzymywał się na poziomie 1,5 mln sztuk rocznie, poinformował marketing manager TCL Poland Rafał Zadara.
„Rynek TV spada ilościowo w ciągu ostatnich kilku lat do 1,5 mln sztuk rocznie. Spodziewamy się, że ten rynek będzie nadal utrzymywał się w tych okolicach. To oznacza, że dziennie w Polsce sprzedaje się aktualnie prawie 4 200 telewizorów. Marka A sprzedaje ok. 1 310 telewizorów dziennie, a TCL sprzedaje 610 TV dziennie. To oznacza, że jesteśmy aktualnie marką nr 2 w Polsce. To się dzieje niezmiennie od października ubiegłego roku” – powiedział Zadara podczas konferencji prasowej.
Jak zaznaczył, TCL Poland prowadzi intensywne działania marketingowe w kraju, by podbić sprzedaż.
„Chcemy, żeby polscy klienci poznawali nas, nie tylko jak producenta, ale też jako markę. Sport w tym jest bardzo ważny. Stąd współpraca z PZPN, jako oficjalny partner reprezentacji Polski w piłce nożnej. Piłka nożna to sport, który przyciąga największe liczby polskich fanów. Stąd też nasza współpraca ze znanym międzynarodowym sędzią piłkarskim Szymonem Marciniakiem”.
Co ciekawe, Zadara podkreślił specyfikę rynku, która objawia się np. w tym, że nabywcy TV w Polsce nie chcieli technologii 3D, zakrzywionych ekranów, nie zaakceptowali też 8K.
„Natomiast absolutnie wszyscy kupują Smart TV, które stały się standardem. Polacy decydują się też na coraz większe telewizory. W tej chwili kupuje się 55, 65 cali, ale rośnie też kategoria powyżej 70 cali. Klienci kupują 'duże calarze’, ponieważ coraz więcej używają tzw. multi-screening’u. Ciekawostką jest, że aktualnie w Polsce dwie osoby dziennie kupują 98-calowe TV od TCL”.