Rynek usług chmurowych w Polsce systematycznie się rozwija. Microsoft opublikował listę najlepszych partnerów w segmencie MŚP.
Rynek usług chmurowych w Polsce systematycznie się rozwija. Coraz więcej firm decyduje się na wybór rozwiązań bazujących na chmurze. Rośnie też liczba organizacji, które je oferują. Microsoft co kwartał informuje, który z partnerów miał największy wkład w rozwój sektora cloud wśród MŚP w Polsce.
„Konkurs na partnera jest dobrym sposobem na zmierzenie pozycji rynkowej.” – podkreśla Konrad Nieboj, specjalizujący się w rozwiązaniach chmurowych Microsoft w firmie Senetic, która zdobyła pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży rozwiązań chmurowych w sektorze MŚP w zakończonym kwartale.
Ranking za okres kwiecień-czerwiec 2017 r. wygląda następująco:
1. SENETIC S.A.
2. ONEX GROUP
3. SUPREMO Sp. z o.o.
4. KOMPUTRONIK S.A.
5. INTEGRITY PARTNERS SP. Z O.O.
6. TTS COMPANY
7. CEZAR ex aequo CONET SIECI I SYSTEMY
9. BETACOM
10. INTEGRATED SOLUTIONS ex aequo Nav24
Usługi chmurowe stały się warunkiem sprawnego funkcjonowania firm. Jak zauważają specjaliści, kontakt ze strony klientów bardzo często nie polega już na pytaniach dotyczących ich działania, ale na decyzji o wdrożeniu konkretnych rozwiązań. Większe zainteresowanie potwierdzają też analizy Gartnera, z których wynika, że w 2017 roku popularność rynku usług chmurowych wzrośnie o 18 procent, osiągając 246,8 miliardów dolarów.
Rozwój usług chmurowych to wyzwanie, ale i ogromna szansa dla światowych producentów. Skorzystał z niej m.in. Microsoft, który po objęciu sterów przez Satyę Nadellę skoncentrował się na chmurze. Obrana strategia zdała egzamin – w trzecim kwartale fiskalnym 2017 r. gigant zanotował przychody w wysokości 23,6 mld USD. Obroty działu Intelligent Cloud wyniosły 6,8 mld USD, co oznacza wzrost o 11%. Przychody z chmury Azure zwiększyły się o 36%, a Office 365 aktywnie wykorzystuje już 85 mln użytkowników. Wzrost popularności Office 365 i Azure widać także na polskim rynku. Najnowszy ranking partnerów Microsoft obejmuje m.in. kompetencje z zakresu oferowanych rozwiązań i wyniki sprzedaży.
– Z uwagą przyglądamy się rozwojowi rynku usług chmurowych i mimo że w Polsce nie jest on jeszcze na takim etapie, jak na Zachodzie, zauważamy znaczny wzrost zainteresowania wśród klientów, którzy darzą je coraz większym zaufaniem – podsumowuje Konrad Nieboj z firmy Senetic.