Rynek w zdecydowanej większości zadowolony z dystrybucji – wynika z najnowszego badania

Badanie przeprowadzone przez Channelnomics we współpracy z Global Technology Distribution Council (GTDC) podkreśla niezastąpioną rolę dystrybutorów, ale także zadowolenie partnerów z działania tego kluczowego elementu łańcucha dostaw.

Dostawcy i partnerzy w dużym stopniu polegają na dystrybutorach, jeśli chodzi o docieranie do rynku docelowego i jego obsługę. Badanie „Distribution Value Perspectives”, obejmujące blisko 500 dostawców rozwiązań i partnerów w Ameryce Północnej i Europie, ujawnia wysoki poziom satysfakcji i efektywności związanej z dystrybucją hurtową.

Vendorzy i partnerzy zgadzają się, że dystrybutorzy odgrywają skuteczną rolę w dostosowywaniu ich planów i celów strategicznych oraz przyczynianiu się do ich realizacji. Wśród ankietowanych partnerów aż 89% wykazało satysfakcję z wkładu dystrybutorów w realizację ich celów strategicznych. 75% vendorów wyraziło swoje zadowolenie z działania dystrybutorów.

Wysoki stopień zadowolenia z roli i funkcji dystrybutorów dodatkowo podkreślają wskaźniki Net Promoter Score (NPS) przyznane tym grupom: 39 od partnerów i 25 od dostawców. Badanie wykazało, że partnerzy mają zazwyczaj głębsze relacje ze swoimi dystrybutorami niż z dostawcami. Partnerzy na ogół wyrażają większe zadowolenie z usług dystrybutorów, takich jak szkolenia i wsparcie techniczne, kredyty i finansowanie oraz marketing.