Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Rynkowi gamingowemu będzie ciężko wrócić do poziomu sprzed pandemii

Według firmy badawczej Newzoo wzrost przychodów z komputerów osobistych i gier na konsole do 2026 r. utrzyma się poniżej poziomu sprzed pandemii, ponieważ gracze spędzają mniej czasu na graniu.

Z raportu wynika, że od końca 2023 r. do 2026 r. rynek ma wzrosnąć o 2,7%, czyli poniżej stopy wzrostu wynoszącej 7,2% od 2015 r. do 2021 r. Gracze poświęcają mniej godzin dziennie na granie, a średni kwartalny czas gry spadł o 26% w latach 2021–2023.

Oczekuje się, że trend ten utrzyma się w tym roku ze względu na słabsze harmonogramy wydawania gier, a czas gry spadnie o około 10% w styczniu. Japońska grupa Sony oświadczyła w lutym, że nie spodziewa się wypuścić w nadchodzącym roku finansowym żadnych nowych dużych tytułów franczyzowych, takich jak „God of War” i „Marvel’s Spider-Man”. Firma obniżyła również całoroczną prognozę sprzedaży konsol PlayStation 5 ze względu na słabszą niż oczekiwano sprzedaż w okresie świątecznym.

Źródło – Newzoo

Giganci branży, tacy jak Sony, Riot Games należące do Tencent Holdings i Electronic Arts, również zwolnili w tym roku setki pracowników i ograniczyli działalność.

W tym samym czasie pięć popularnych tytułów, takich jak „Fortnite”, „Roblox”, „League of Legends”, „Minecraft” i „Grand Theft Auto V” firmy Epic Games, zajęło w zeszłym roku 27% całego czasu grania. Fortnite i Roblox w szczególności dobrze prosperują dzięki swojemu modelowi gier jako platformy, która pozwala graczom i twórcom dodawać treści do gry. Nowe tytuły mają zatem z kim walczyć, aby (choćby spróbować) wejść z przytupem na rynek.

Całość raportu można znaleźć na stronie Newzoo.