Salesforce finalizuje transakcję i nabywa Slack za kwotę 27,7 mld dolarów. Komunikator ma teraz skuteczniej rywalizować z Teams.

Producent oprogramowania biznesowego Salesforce sfinalizował zakup Slack Technologies Inc, firmy znanej z komunikatora Slack. Wartość transakcji to 27,7 mld USD. Amerykańskie organy antymonopolowe zaakceptowały umowę w tym tygodniu, umożliwiając stworzenie silniejszego konkurenta dla Microsoftu, czołowego dostawcy oprogramowania do pracy, którego aplikacja Teams konkuruje ze Slackiem o dominację na rynku.

 

Pomysł obu firm celuje w przebudowę komunikacji wewnątrz korporacji i zastąpienie w niektórych przypadkach maili właśnie kanałami Slack. Zaletą tego komunikatora jest połączenie z wieloma aplikacjami (np. Google Drive), co znacząco ułatwia np. współdzielenie treści. Zresztą, część negocjacji dotyczących przejęcia odbywała się właśnie na specjalnie utworzonym do tego kanale Slack:

 

„Zażartowałem, że miał najwyższe rozliczenie godzin ze wszystkich kanałów, ponieważ mieliśmy tam wszystkich prawników i banki inwestycyjne” – powiedział w wywiadzie CEO Salesforce, Bret Taylor – „to było naprawdę przełomowe doświadczenie”.

 

Podczas gdy analitycy postrzegają Teams jako największego rywala Slacka, Stewart Butterfield, CEO Slack, powiedział, że Slack będzie nadal integrował się z aplikacją Microsoftu zgodnie z celem, jakim jest ułatwienie pracownikom wykonywania zadań.

 

 

Lenovo globalnym liderem rynku PC w drugim kwartale 2021 roku. Interesujący remis na miejscu czwartym.