Salesforce, globalny lider w dziedzinie rozwiązań CRM, wprowadził innowacyjne rozwiązania w ramach usługi Digital 360, pomagając firmom szybciej przechodzić na technologie cyfrowe.

Salesforce, globalny lider w dziedzinie rozwiązań CRM, wprowadził innowacyjne rozwiązania w ramach usługi Digital 360, pomagając firmom szybciej przechodzić na technologie cyfrowe. W ten sposób firmy zyskują dostęp do nowej generacji rozwiązań dedykowanych dla marketingu, handlu i tworzenia doświadczeń cyfrowych. 

 

Wkroczyliśmy w moment, w którym konsumenci przekraczają granice tego, co oznacza bycie „digital first” – począwszy od kupowania samochodów i artykułów spożywczych przez Internet, aż po składanie wniosków o kredyt hipoteczny przez telefon – klienci coraz bardziej polegają na technologiach. Budżety marketingowe przedsiębiorstw podążają za tymi trendami, co ma odzwierciedlenie we wzroście sprzedaży online, sięgającej ponad 4 bilionów dolarów i spodziewanym w tym roku udziale technologii cyfrowych na poziomie połowy wszystkich globalnych wydatków na reklamę. Salesforce pomaga firmom wyprzedzić te zmiany, generując średnio ponad 100 miliardów prognoz sztucznej inteligencji Einstein, wysyłając 682 miliardów wiadomości e-mail i realizując średnio trzy miliony transakcji handlowych dziennie (według statystyk z 2020 roku).

 

Aby w pełni wykorzystać potencjał technologii cyfrowych, firmy muszą tworzyć połączone doświadczenia i mieć pełne zrozumienie preferencji, pasji i potrzeb swoich klientów. Nowe technologie Salesforce łączą dane i technologie cyfrowe – zespalając marketing, handel, sprzedaż i obsługę, dzięki czemu firmy mogą stawiać swoich klientów w centrum strategii cyfrowej.

 

„Bycie digital first i customer centric nigdy nie było ważniejsze” – powiedział David Schmaier, President and Chief Product Officer w Salesforce. „Dzięki Digital 360, firmy mają do dyspozycji pełną moc narzędzi Salesforce, dzięki czemu mogą przyspieszyć transformację cyfrową, zbudować jedno źródło informacji o swoich klientach i napędzać wzrost marki.”

 

Marketing Cloud 360: Marketing nowej generacji 

Nowa generacja Marketing Cloud pozwala marketerom lepiej poznać swoich klientów dzięki danym znajdującym się w jednym miejscu. Sztuczna inteligencja pozwala na angażowanie klientów w sposób spójny, zgodny z ich oczekiwaniami i w pełni spersonalizowany. Kolejną korzyścią jest optymalizacja działań marketingowych, dzięki ujednoliconej analityce danych.

 

Salesforce CDP

Salesforce CDP to platforma danych o klientach dla przedsiębiorstw, która zwiększa możliwości interakcji z nimi w każdym miejscu. Firmy mogą gromadzić dane z systemu CRM – w zakresie sprzedaży, obsługi, marketingu czy lojalności klientów i wykorzystywać je do prowadzenia skutecznych działań marketingowych, reklamowych, a także personalizacji, która polepsza relacje z klientami, a co za tym idzie zwiększa przychody. Salesforce CDP integruje dwie technologie, aby pomóc firmom w szybkim dostarczaniu bardziej dynamicznych doświadczeń:

  • Interaction Studio analizuje interakcje międzykanałowe marki i wykorzystuje platformę sztucznej inteligencji Einstein, aby szybko określać i wysyłać wiadomości, oferty produktowe lub rekomendacje.
  • Loyalty Management zapewnia firmom segmentację klientów w czasie rzeczywistym, biorąc pod uwagę status członkostwa, poziom lojalności i saldo punktów. W ten sposób łatwiej pielęgnować relacje i tworzyć trwałą lojalność.

 

Google i Salesforce

Klienci coraz częściej wchodzą dziś w cyfrowe interakcje z markami i mają coraz większe oczekiwania dotyczące ich prywatności w sieci. Strategiczne partnerstwo między Google i Salesforce pomaga marketerom lepiej zrozumieć swoich klientów. Usługa Customer Match, która szanując prywatność klientów i ich zaufanie do marki, dostarcza zaawansowanych narzędzi personalizacji w zakresie marketingu i reklamy. Firmy mogą nadal inwestować w rozwiązania ułatwiające wykorzystanie wiedzy o klientach z produktów Salesforce, w tym Salesforce CDP, do aktywacji w reklamach w Google.

 

Raporty Datorama dla Marketing Cloud: Dzięki Salesforce Datorama, marketerzy mają do dyspozycji ofertę analityczną Marketing Cloud, w ramach której mają dostęp do najnowszych raportów, które pozwalają analizować i optymalizować wydajność.

 

Ścieżka kariery na Trailhead: Teraz w Trailhead – bezpłatnej platformie edukacyjnej online firmy Salesforce – znajdują się materiały dla każdego, kto chce rozpocząć lub rozwinąć swoją karierę w marketingu. Trailhead zapewnia każdemu dostęp do specjalistycznej wiedzy, społeczności ekspertów w dziedzinie marketingu oraz niestandardowych ścieżek szkoleniowych, umożliwiających podnoszenie kwalifikacji w zakresie e-mailingu, generowania popytu, analityki marketingowej, nauki o danych oraz pełnienia roli CMO.

 

Snapchat Audience Match: Marketerzy mogą teraz korzystać z danych przechowywanych w Salesforce, aby realizować spersonalizowane reklamy w serwisie Snapchat. Firmy mogą dzięki temu wykorzystywać wiedzę o swoich klientach do tworzenia treści dopasowanych do ich oczekiwań. Poza tym, dzięki dostępności funkcji lookalikes, która identyfikuje nowych odbiorców o podobnych cechach do tych obecnych, firmy mogą stale poszerzać grono klientów.

 

Integracja z WhatsApp: Firmy mogą korzystać z rozwiązania Marketing Cloud’s WhatsApp Business Solution, które dzięki integracji z aplikacją WhatsApp umożliwia bezpośredni kontakt z klientami, szybko konfigurując konto i wykorzystując szablony wiadomości. Ponadto funkcja zapewnia większe zaangażowanie klientów między innymi dzięki wykrywaniu słów kluczowych.

 

Commerce Cloud 360: Następna generacja handlu zorientowana na klienta

Commerce Cloud pomaga firmom wyjść poza pojedynczą transakcję, umożliwiając tworzenie trwałych relacji. Nowe technologie pomagają firmom identyfikować trendy biznesowe, personalizować doświadczenia klientów i integrować całą podróż klienta – od pierwszych odwiedzin witryny sklepu, przez realizację i finalizację zamówienia. Salesforce CDP for Commerce: Dzięki zintegrowaniu danych z Commerce Cloud z Salesforce CDP firmy uzyskują pełny wgląd w informacje o klientach, na każdym etapie kontaktu z nim. Takie ujednolicone źródło wiedzy daje możliwość wykorzystania danych handlowych w marketingu wielokanałowym, a co za tym idzie większe zadowolenie klienta.

 

B2B2C Commerce: Dzięki nowej aplikacji B2B2C Commerce, firmy B2B mogą o wiele szybciej uruchomić witrynę sklepu internetowego, aktywując model sprzedaży direct-to-consumer (D2C). Dzięki temu firmy, które sprzedają za pośrednictwem dystrybutorów i sprzedawców detalicznych, mogą przejmować i wykorzystywać dane 1st party w marketingu, sprzedaży i usługach. Takie kompleksowe podejście pozwala na lepsze poznanie swoich klientów, a w rezultacie zwiększenie źródła przychodów.

 

Salesforce Order Management: Rozwiązanie umożliwia firmom wyjście poza samą transakcję – poprzez kompleksową obsługę i lojalność. Dzięki rozwiązaniom Omnichannel Inventory i Order Management firmy mają wgląd w stany magazynowe w czasie rzeczywistym, w całej sieci sklepów i centrach realizacji zamówień. Narzędzia te umożliwiają bardziej przejrzyste zarządzanie zamówieniami, a z punktu widzenia klienta umożliwiają szybsze i wygodniejsze zakupy – z możliwością odbioru jeszcze tego samego dnia i dowolną formą dostawy. Dzięki dodaniu funkcji zarządzania zamówieniami dla B2B, klienci biznesowi posiadają większą elastyczność i kontrolę realizacji usługi, między innymi dzięki samoobsługowej opcji śledzenia, anulowania i modyfikacji zamówień.

 

Headless PWA Kit and Managed Runtime: Dzięki nowemu zestawowi Progressive Web Application (PWA) Kit i Managed Runtime, zespoły programistów mogą szybko i bez konieczności inwestowania dużych sum pieniędzy, oddzielać technologie front-end i back-end, aby tworzyć wysoce spersonalizowane rozwiązania skierowane do klienta – określane mianem headless commerce. Tradycyjne rozwiązania handlowe wymagają miesięcy na wdrożenie i są odseparowane od kompleksowej obsługi klienta. Dzięki Salesforce programiści mogą poświęcać mniej czasu na utrzymywanie infrastruktury, a więcej na tworzenie interaktywnych i innowacyjnych doświadczeń klientów.

 

„Dane to podstawa wszystkich działań, jakie podejmujemy – od pozytywnych doświadczeń klientów, poprzez bardziej spersonalizowany i strategiczny marketing, po dbanie o członków naszego zespołu” – powiedział Jay Farner, CEO Quicken Loans/Rocket Mortgage. „Jeśli dane są świadomie wykorzystywane, mogą zdziałać naprawdę dużo dobrego, w każdym obszarze działalności firmy”.

 

„Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Salesforce, która umożliwia nam pozyskiwanie i pomiar danych 1st party, z pełnym poszanowaniem prywatności naszych klientów” – powiedział Tript Singh Lamba, dyrektor ds. zarządzania produktami w Google.

 

„Marketing Cloud umożliwił Align Technology nawiązanie kontaktu z konsumentami, budując przy tym bardziej znaczące doświadczenia” – powiedział Nate Minnich, wiceprezes ds. marketingu w obu Amerykach, Align Technology. „W Align Technology produkujemy rozwiązania dla branży ortodontycznej, w tym system Invisalign. Dane z Marketing Cloud ułatwiają nam kontakt konsumentów z lekarzami – specjalistami w zakresie Invisalign. To autorskie podejście oparte na danych może pomóc nam dotrzeć do potencjalnych 500 milionów nowych klientów na całym świecie, którzy mogliby odmienić swój uśmiech dzięki naszym specjalistom.”

 

 

https://itreseller.pl/microsoft-channel-connect-fy21-gala-dla-partnerow-giganta-z-redmond-skupiona-wokol-komunikacji-i-biznesu-w-dobie-pandemii/