Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Salesforce kupuje firmę Informatica za 8 mld dolarów

Salesforce ogłosiło przejęcie firmy Informatica, lidera zarządzania danymi w chmurze, za kwotę 8 miliardów dolarów. Transakcja ta ma na celu wzmocnienie pozycji Salesforce na rynku sztucznej inteligencji oraz rozszerzenie oferty w zakresie przetwarzania, katalogowania i bezpieczeństwa danych.

 

Wzmocnienie oferty Salesforce przez przejęcie Informatica

Salesforce poinformowało o zawarciu umowy kupna firmy Informatica za 8 mld dolarów w gotówce. W ramach transakcji akcjonariusze Informatica – zarówno posiadacze akcji klasy A, jak i B-1 – otrzymają po 25 dolarów za każdą akcję. Przejęcie finansowane będzie ze środków własnych Salesforce oraz nowego zadłużenia.

Decyzja o akwizycji Informatica to element szerszej strategii Salesforce, polegającej na rozbudowie ekosystemu produktów w obszarze analizy danych, integracji oraz sztucznej inteligencji.

„Prawdziwie autonomiczni i godni zaufania agenci AI potrzebują najbardziej kompleksowego zrozumienia swoich danych. Połączenie zaawansowanych możliwości katalogowania i zarządzania metadanymi Informatica z naszą platformą Agentforce właśnie to zapewnia” – powiedział Steve Fisher, prezes i dyrektor ds. technologii Salesforce.

W efekcie połączenia rozwiązania Informatica – obejmujące katalogowanie, integrację, zarządzanie prywatnością i bezpieczeństwo danych – zostaną powiązane z agentową platformą AI, Agentforce. Pozwoli to klientom Salesforce na skuteczniejsze wdrażanie autonomicznych, inteligentnych agentów, opartych na pełnym i bezpiecznym dostępie do firmowych danych.

 

Wcześniejsze przejęcia

Rynek rozwiązań do zarządzania danymi dynamicznie rośnie wraz z rozwojem technologii AI i automatyzacji. Informatica od lat jest jednym z najważniejszych dostawców narzędzi do integracji i katalogowania danych dla przedsiębiorstw, a jej narzędzia wykorzystywane są przez setki dużych firm z różnych branż.

W ostatnich latach spółka Salesforce dokonała serii znaczących przejęć – m.in. Slacka za 27,7 mld USD (2021), Tableau za 15,7 mld USD (2019) oraz MuleSoft za 6,5 mld USD (2018). Dzięki tym akwizycjom konsekwentnie buduje pozycję lidera w zakresie platform chmurowych, narzędzi BI, integracji systemów oraz AI.

Marc Benioff, CEO Salesforce, zaznaczył, że Informatica będzie wykorzystywana wspólnie z Data Cloud, MuleSoftem i Tableau, co pozwoli „autonomicznym agentom dostarczać mądrzejsze, bezpieczniejsze i bardziej skalowalne rezultaty każdej firmie”. Takie podejście ma umożliwić firmom korzystanie z autonomicznych agentów AI, przetwarzających ogromne ilości danych w sposób efektywny i zgodny z regulacjami.