Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Salesforce oszczędza na infrastrukturze informatycznej przez dodatkowy rok

Salesforce

Gigant CRM, firma Salesforce, zdecydowała się na dodatkowy rok oszczędzania na swojej infrastrukturze i kazała pracownikom czekać przez ten sam okres na nowe komputery.

Wiadomość o decyzji firmy, by żyć ze starą technologią, pojawiła się w trakcie rozmowy o wynikach finansowych za IV kwartał 2023 roku, podczas której dyrektor finansowy Amy Weaver powiedziała inwestorom: „Nasza prognoza obejmuje nieco mniej niż pół punktu korzyści z powodu zmiany amortyzacji okresu użytkowania niektórych urządzeń o jeden rok, która weszła w życie 1 lutego. W przypadku sprzętu związanego z infrastrukturą, zmieniło to okres użytkowania z około czterech do pięciu lat. Natomiast w przypadku sprzętu dla pracowników IT zmieniło to okres użytkowania z około trzech do czterech lat.”

Salesforce nie jest jedynym gigantem technologicznym, który zdecydował, że jego sprzęt może działać dłużej: Microsoft w zeszłym roku przedłużył żywotność niektórych serwerów do sześciu lat, podczas gdy Google rozciągnął żywotność serwerów do czterech lat i jest szczęśliwy, uruchamiając niektóre pięcioletnie urządzenia do obsługi sieci. Działania Salesforce nie są tak rozległe, jak w przypadku hiperskalowców, ale to wciąż zła wiadomość dla branży sprzętowej. Pokazuje, że główny gracz jest całkowicie zadowolony z pracy krytycznych obciążeń na starszym zestawie przez dłuższy czas bez zwykłego cyklu aktualizacji.

Inwestorzy nie będą mieli nic przeciwko temu, ponieważ dodatkowe korzyści z amortyzacji oznaczają, że Salesforce wydał prognozy na rok 2024, przewidujące przychody w wysokości od 34,5 do 34,7 miliarda dolarów, czyli o około dziesięć procent wyższe niż rok wcześniej. A ci inwestorzy byli ostatnio niespokojni, obawiając się o tempo wzrostu usługodawcy SaaS.

Podczas rozmowy o wynikach, CEO Marc Benioff zrobił wszystko, aby podkreślić, że słucha akcjonariuszy.

„Przez ostatnie kilka miesięcy … wszyscy nasi członkowie zarządu, w tym nasz główny niezależny dyrektor, Robin Washington, oraz nasz zespół kierowniczy spędzili dużo czasu na słuchaniu i pracy z wszystkimi naszymi inwestorami,” powiedział.

Efektem tych konsultacji, jak twierdził, jest zdolność do szybszych zmian. ” Wcisnęliśmy ten przycisk hiperprzestrzeni” – zachwycił się Benioff – „i jestem zachwycony postępami, jakie poczyniliśmy. Zmiany, które kiedyś zajmowały miesiące, dokonały się w ciągu tygodni. Zmiany, które kiedyś zajmowały tygodnie, zachodzą w ciągu dni”.

W wynikach za IV kwartał Salesforce odnotował przychody w wysokości 8,4 mld dolarów – to skok o 14 procent rok do roku. Przychody za cały rok FY 2023 wyniosły 31,4 miliarda dolarów – wzrost o 18 procent rok do roku. Te procenty byłyby jeszcze wyższe, gdyby wahania kursów walut nie zdewaluowały niektórych przychodów o 860 milionów dolarów.

Prezes i dyrektor operacyjny Brian Millham przyznał, że warunki ekonomiczne są trudne, a w związku z tym Salesforce obserwuje „wydłużone cykle sprzedaży i wiele warstw zatwierdzeń … a może nawet niektóre zmniejszające się rozmiary transakcji”. Rynek SMB był nękany przez ” trudności”, ale sektor publiczny, produkcja, inżynieria, energetyka oraz podróże i hotelarstwo były dla nas „mocną stroną w tym kwartale”. Nabywcy z branży technologicznej pozostają zwarci, a nabywcy z branży usług finansowych również utrzymywali finanse pod ręką.

Ogólnie jednak dyrektorzy powiedzieli, że szkolenia, cięcia kosztów, które doprowadziły do tysięcy zwolnień, przegląd praktyk sprzedażowych i rozwój strategii z pomocą firmy konsultingowej Bain, powinny ustawić Salesforce na rekordowy rok 2024.