Salesforce rozszerza swoją ofertę usług finansowych dla bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej, ogłoszono wprowadzenie Corporate and Investment Banking for Financial Services Cloud.

Salesforce (NYSE: CRM), globalny lider w dziedzinie CRM, ogłosiła wprowadzenie Corporate and Investment Banking for Financial Services Cloud – nową technologię, która pomaga bankowcom i zespołom doradztwa transakcyjnego pogłębiać i zarządzać relacjami z klientem na jednej platformie oraz realizować transakcje zgodnie z wymogami prawa i z poszanowaniem prywatności konsumentów.

 

Jak pokazała pandemia, branże muszą szybko wprowadzać innowacje, aby utrzymać się na rynku. Usługi finansowe nie są tu wyjątkiem – bankowcy inwestycyjni potrzebują technologii cyfrowej, aby zwiększyć wydajność, budować i pogłębiać relacje z klientami oraz realizować więcej rentownych transakcji. Potrzebują również narzędzi, które usprawnią dostęp do danych o klientach, zintegrowanych w ramach jednej platformy.

 

Ponadto, ważna jest też kwestia bezpieczeństwa danych. Pracownicy zatrudnieni na stanowisku compliance officers, podczas wykonywania swoich codziennych obowiązków mają styczność z zawiłymi regulacjami i zasadami bezpieczeństwa, które mają za zadanie chronić wrażliwe dane, którymi operują. W przypadku wycieku lub niewłaściwego zarządzania takimi informacjami, reputacja banku mogłaby zostać mocno nadszarpnięta, co skutkowałoby utratą znacznej części klientów.

 

„Bankowcy potrzebują nowych sposobów na budowanie trwałych i prawdziwych relacji z klientami, które są możliwe dzięki rozwiązaniom opartym na danych” – powiedział Jujhar Singh, EVP i GM Salesforce Industries.„Corporate and Investment Banking for Financial Services Cloud dostarcza pracownikom instytucji finansowych narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, które pozwalają wypełnić luki w obsłudze klienta”. Dzięki tym innowacjom od Salesforce bankowcy mogą w pełni poświęcić się roli oddanych i zaufanych doradców dla swoich klientów, przyspieszając proces realizacji transakcji i zwiększając bezpieczeństwo poufnych danych, aby zapewnić zgodność z przepisami, na każdym etapie transakcji.”

 

„Pracujemy w wysoce konkurencyjnej i dynamicznej branży, która wymaga, aby nasi bankowcy mieli istotne informacje na wyciągnięcie ręki” – powiedział Tim LaLonde, Dyrektor Operacyjny Bankowości Inwestycyjnej w Evercore. „Projektujemy i wdrażamy nasz Salesforce CRM, aby funkcjonował jako główny system bazy informacji o klientach dla naszych doradców, umożliwiając tym samym dostarczanie kluczowych porad dla naszych klientów, zawsze wtedy gdy tego potrzebują.”

 

Przedstawiamy usługę Corporate and Investment Banking for Financial Services Cloud

Bankowość korporacyjna i inwestycyjna w chmurze Financial Services Cloud została zaprojektowana tak, aby dostarczać kompletne doświadczenie w całym procesie obsługi klienta. Usługa jest zintegrowana z Tableau CRM i Einstein Relationship Insights (ERI), aby zapewnić pracownikom banku usługę skrojoną na miarę ich potrzeb. Dzięki tym rozwiązaniom zapewniana jest:

  • Maksymalizacja efektywności i produktywności bankowców. Bankowcy inwestycyjni mogą zarządzać całym cyklem „życia” transakcji, śledząc działania podejmowane w jej ramach na jednej platformie. Wykorzystanie narzędzi Salesforce Low Code pomaga zautomatyzować procesy realizacji transakcji związanych z fuzjami i przejęciami, pozyskiwaniem kapitału i restrukturyzacją przedsiębiorstw. Dzięki możliwościom Tableau CRM for Financial Services bankowcy mogą wykorzystywać analitykę transakcji do optymalizacji jej przebiegu i zaangażowania klientów, mając dostęp do danych o klientach z poprzednich wizyt, ofert i notatek ze spotkań – wszystko w jednym miejscu i z dostępem z dowolnego urządzenia.
  • Odkrywanie relacji za pomocą narzędzia badawczego opartego na sztucznej inteligencji. ERI to nowe narzędzie do budowania relacji zintegrowane z Financial Services Cloud. Narzędzie to automatycznie wyszukuje osoby lub firmy wspomniane w źródłach takich jak informacje prasowe, artykuły lub wiadomości e-mail, aby szybciej filtrować informacje i odkrywać możliwości nawiązania nowych kontaktów. Przykładem może być sytuacja, w której pracownik banku chce przedstawić się nowemu klientowi, wtedy system ERI przeszukuje dane i informacje w sieci, takie jak np. ogłoszenia o nowym członku zarządu lub przynależność do danej organizacji. Będąc w posiadaniu takich informacji pracownik może lepiej poznać swojego klienta i jego potrzeby.
  • Zapewnienie funkcji compliance. Banki inwestycyjne mogą zachować zgodność z przepisami prawa, umowami i aktami wewnętrznymi poprzez zapewnienie, że wrażliwe dane dotyczące klientów lub transakcji są udostępniane wyłącznie odpowiednim interesariuszom. Na przykład, jeśli pracownik zajmuje się transakcją dotyczącą fuzji lub przejęcia przedsiębiorstwa, to dane dotyczące tego przedsięwzięcia nie zostaną udostępnione stronom trzecim i nie trafią w niepowołane ręce. Bankowiec może również zainicjować proces onboardingu klienta z poziomu platformy Salesforce i śledzić jego przebieg za pomocą dostępnych rozwiązań partnerskich.
  • Wykorzystanie danych jako przewaga konkurencyjna. Bankowcy często muszą logować się do siedmiu lub ośmiu systemów, aby uzyskać dostęp do informacji istotnych dla ich sprawy. Obecnie, dzięki nowoczesnemu rozwiązaniu mogą integrować wewnętrzne dane z zewnętrznymi, pochodzącymi od partnerów – takich jak S&P Global, w celu uzyskania pełnego profilu swoich klientów. System Salesforce umożliwia wgląd w taki informacje jak wycena działalności handlowej od S&P Global, przychody, wynagrodzenie pracowników i inne, bez konieczności przełączania się z systemu do systemu.

 

„Bankierzy inwestycyjni spędzają dziś nadmierną ilość czasu, próbując zebrać informacje potrzebne do przygotowania pitch decków, raportów, zarządzania transakcją i śledzenia procesów compliance” – powiedział Spencer Mindlin, analityk branży rynków kapitałowych, Aite Group. „Aby rozwiązać ten problem, banki muszą zastosować automatyzację i sztuczną inteligencję w celu usprawnienia procesów związanych z planowaniem, zbieraniem informacji, zarządzaniem transakcjami i operacjami prawnymi. Te innowacje są kluczem do utrzymania konkurencyjności, ponieważ uwalniają pracowników od rutynowych działań, dzięki czemu mogą oni poświęcać więcej czasu klientom.”

 

Największe instytucje bankowe już wykorzystują Salesforce do pogłębiania kontaktów ze swoimi klientami:

  • Evercore, wiodąca na świecie niezależna firma doradcza z zakresu bankowości inwestycyjnej, dostrzegła wartość, jaką platforma technologiczna może wnieść do ich działalności. Evercore wybrał platformę Salesforce, aby stworzyć bezpieczne, scentralizowane rozwiązanie, które zapewni dostęp do istotnych informacji o klientach. Jako klient, Evercore będzie korzystać z innowacji dostarczanych przez Corporate and Investment Banking for Financial Services Cloud, skupiających się na mapowaniu relacji z klientami, współpracy wewnętrznej i innych funkcjach zaprojektowanych specjalnie w celu zapewnienia bardziej spersonalizowanego doświadczenia.
  • TD jest jednym z największych banków w Ameryce Północnej. W ramach swojej strategii technologicznej, TD buduje ujednolicone doświadczenie bankowe, wykorzystując platformę Salesforce we wszystkich swoich placówkach. W TD Securities wdrażane jest kompleksowe rozwiązanie CRM oparte na platformie Salesforce, które ma pomóc w dostarczaniu klientom wiodących produktów i zaufanych porad.
  • Moelis & Co. to niezależny bank inwestycyjny o zasięgu globalnym, który świadczy usługi doradztwa finansowego dla korporacji, rządów i sponsorów finansowych. Dzięki Salesforce Moelis & Co. jest w stanie lepiej usprawnić procesy bankowe. Dzięki aplikacji typu mobile-first pracownicy są na bieżąco informowani o ostatnich działaniach klientów, ale także mają dostęp do danych gromadzonych pasywnie. Dzięki tej technologii bankierzy mają lepszy wgląd w relacje z klientami w całej firmie, co pozwala im lepiej współpracować i być na bieżąco w kontaktach z klientami.

 

Rozszerzenie bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej poprzez Salesforce Partner Ecosystem

Salesforce posiada rozbudowany ekosystem partnerski, który zapewnia unikalną wiedzę i rozwiązania dla instytucji finansowych na całym świecie. Partnerzy ISV, tacy jak S&P Global Market Intelligence i Fenergo, rozszerzają i stanowią wartość dodaną dla chmury Financial Services Cloud. Dodatkowo, partnerzy konsultingowi KPMG, Silverline i VASS są ekspertami w dziedzinie bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej oraz są przygotowani do wdrażania rozwiązań z zakresu usług finansowych dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów.

 

 

Hewlett Packard Enterprise rozwija platformę usług chmurowych HPE GreenLake oferując wsparcie dla Microsoft Azure Stack HCI i Microsoft SQL Server.