Salesforce szykuje kolejne zwolnienia
Marc Benioff, współzałożyciel Salesforce i wkrótce jedyny dyrektor generalny, wskazał podczas czwartkowego spotkania wszystkich pracowników, że może dojść do dalszych redukcji, informuje CNBC.com, powołując się na osoby zaznajomione ze sprawą.
Wirtualne spotkanie odbyło się dzień po tym, jak Salesforce ogłosił, że likwiduje 10% miejsc pracy, czyli ponad 7000 stanowisk. Kilka godzin później przedstawiciel firmy Amazon oświadczył, że firma zmniejszy zatrudnienie o 18 000. Przedsiębiorstwa technologiczne po raz pierwszy od lat zmniejszają liczbę pracowników, ponieważ liczą się ze spowolnieniem wzrostu, rosnącymi stopami procentowymi i potencjalną recesją.
Benioff wyraził obawy dotyczące produktywności części organizacji sprzedaży. Według dwóch osób, które uczestniczyły w spotkaniu wideo, około połowa kierowników kont Salesforce zrealizowała ponad 95% transakcji, powiedział pracownikom. Inna osoba powiedziała, że spotkanie było zaplanowane na godzinę, ale trwało ponad dwie. Jeden z uczestników powiedział CNBC, że Benioff przyznał, że brak produktywności wynikał głównie z decyzji nowych account executives.
Podczas pandemii i w latach ją poprzedzających marka Salesforce szybko się rozwijała wraz ze wzrostem popularności chmury. Firma napędzała swój wzrost częściowo poprzez duże przejęcia, takie jak w przypadku Slacka i Tableau. Teraz Salesforce zmienia taktykę, ponieważ wzrost przychodów spowalnia i firma liczy się z inwestorem zaniepokojonym dźwignią operacyjną.
W listopadzie współzarządzający Bret Taylor, który był postrzegany jako spadkobierca Benioffa, ogłosił swoje niespodziewane odejście po roku dzielenia najwyższego stanowiska. Ma odejść z firmy pod koniec stycznia. W zeszłym miesiącu Benioff wysłał wiadomość Slack do wszystkich zatrudnionych, prosząc o zastosowanie rozwiązań na zwiększenie produktywności nowych pracowników.
Podczas czwartkowego spotkania Benioff wyraził frustrację z powodu doniesień medialnych, które pojawiły się w związku z jego komentarzami. „Jedną z naszych podstawowych wartości jest zaufanie”, powiedział Benioff, według jednego z uczestników. Osoba ta powiedziała, że Benioff potrzebował dużo czasu, aby odpowiedzieć na pytanie, jaka jest przyszłość Salesforce.