Salesforce uruchamia asystenta AI w swoich aplikacjach

Producent oprogramowania dla przedsiębiorstw Salesforce uruchomił we wtorek generatywne narzędzie AI, które będzie dostępne w całym pakiecie aplikacji, od komunikatora Slack po narzędzie do wizualizacji danych Tableau i może być dostosowywane przez klientów do ich potrzeb. 

Salesforce twierdzi, że Einstein Copilot – bo tak nazywa się nowe narzędzie – może wykorzystywać dane klientów i przedsiębiorstw dostępne w chmurze danych w celu generowania odpowiednich odpowiedzi. Użytkownicy będą mogli osadzić asystenta na swoich stronach internetowych lub zintegrować go z platformami komunikacyjnymi, takimi jak Slack i WhatsApp, należącymi do Meta Platform.

Jak podaje Reuters, Copilot AI działa jak wirtualny asystent, który może ustawiać przypomnienia, planować spotkania, a także tworzyć treści, podczas gdy wstępnie przeszkolony transformator generatywny (GPT) używa ludzkiego języka do odpowiadania na pytania i tworzenia treści żądanych przez użytkownika.

Asystent może między innymi podsumowywać rozmowy wideo, dostarczać spersonalizowanych odpowiedzi na pytania klientów i generować wiadomości e-mail na potrzeby kampanii marketingowych, powiedziała firma przed konferencją Dreamforce w tym tygodniu.

Firma z siedzibą w San Francisco wprowadziła na rynek w marcu produkt Einstein GPT genAI. W czerwcu firma podwoiła także swój fundusz venture capital dla start-upów zajmujących się generatywną sztuczną inteligencją do 500 milionów dolarów.

Firma kierowana przez Marca Benioffa jest najnowszą firmą z grupy firm technologicznych, w tym Microsoft i Alphabet, które chcą zarobić na rosnącej popularności generatywnej sztucznej inteligencji od czasu, gdy ChatGPT OpenAI szturmem zdobył zainteresowanie użytkowników.