Salesforce wprowadza Agentforce 2dx – nowe możliwości proaktywnej integracji agentów AI w dowolnym procesie biznesowym

Salesforce (NYSE: CRM), lider AI CRM, ogłosił premierę Agentforce 2dx, najnowszej wersji swojej platformy cyfrowej pracy, umożliwiającej integrację zaufanych, autonomicznych agentów AI w codzienne procesy biznesowe. W tej wersji Agentforce wychodzi poza model reaktywnych, inicjowanych przez użytkownika interfejsów czatu i umożliwia wdrażanie proaktywnych agentów AI, którzy działają w tle i automatycznie reagują na potrzeby biznesowe.
Firmy mogą teraz płynnie integrować autonomicznych agentów AI z istniejącymi systemami danych, logiką biznesową i interfejsami użytkownika. Pozwala to przewidywać potrzeby operacyjne i dynamicznie podejmować działania – zwiększając efektywność, elastyczność i skalowalność procesów.
Agentforce 2dx wprowadza również nowy zestaw narzędzi low-code i pro-code, które umożliwiają deweloperom szybkie konfigurowanie, testowanie i wdrażanie Agentforce. W połączeniu z zaawansowaną analityką pozwalają one zespołom monitorować, debugować i optymalizować wydajność agentów w czasie rzeczywistym. Aby ułatwić eksperymentowanie z tymi narzędziami, Salesforce oferuje Agentforce Developer Edition – bezpłatne środowisko, w którym deweloperzy mogą prototypować agentów i korzystać z możliwości Data Cloud – hiperskalowalnego silnika danych Salesforce.
Dodatkowo Salesforce ogłosił premierę AgentExchange – zaufanej platformy handlowej i społeczności Agentforce, zintegrowanej z Salesforce. Otwiera ona nowe możliwości dla partnerów biznesowych, którzy mogą uczestniczyć w dynamicznie rozwijającym się rynku cyfrowej pracy o wartości 6 bilionów dolarów. AgentExchange przyspieszy wdrażanie Agentforce, oferując bogatą bibliotekę gotowych szablonów i akcji, oszczędzając czas i zasoby firm oraz umożliwiając partnerom sprzedaż ich komponentów i czerpanie zysków z rosnącego rynku agentów AI. Platforma startuje z ponad 200 partnerami i setkami gotowych akcji, które przeszły rygorystyczne testy bezpieczeństwa i zostały ocenione przez klientów.
„Firmy mają dziś więcej pracy niż pracowników, a Agentforce wkracza, aby wypełnić tę lukę. Rozszerzając cyfrową siłę roboczą poza sam CRM, sprawiamy, że firmy mogą łatwiej niż kiedykolwiek osadzić agentową sztuczną inteligencję w dowolnym przepływie pracy lub aplikacji, aby obsługiwać rutynowe zadania, wspomagać pracowników i łączyć się z klientami. Dzięki głębokiej integracji z cyfrową platformą pracy Salesforce, dyrektorzy ds. informatyki, liderzy IT i programiści mogą płynnie tworzyć agentów i automatyzować pracę w dowolnym miejscu, zwiększając tym samym wydajność, napędzając innowacje i odblokowując nowe możliwości na wartym 6 bilionów dolarów cyfrowym rynku pracy”. – komentuje Adam Evans, EVP i GM platformy AI Salesforce.
Dlaczego ma to znaczenie
96% deweloperów uważa, że agenci AI pozytywnie zmienią ich doświadczenia. Agentowa sztuczna inteligencja reprezentuje kolejną ewolucję automatyzacji, w której agenci napędzani sztuczną inteligencją działają niezależnie aby wykonywać zadania, podejmować decyzje i optymalizować przepływy pracy bez ciągłego nadzoru ze strony człowieka. W przeciwieństwie do tradycyjnych chatbotów AI, które wymagają ręcznych podpowiedzi lub sztywnego programowania, agentowa sztuczna inteligencja dynamicznie reaguje na bieżące dane i zmieniające się potrzeby biznesowe. Najnowsze ulepszenia agentowej sztucznej inteligencji Salesforce stanowią duży skok w sposobie, w jaki organizacje integrują agentów z codziennymi operacjami. Poprzez osadzenie AI w aplikacjach, przepływach pracy i procesach, agenci AI gotowi do pracy w przedsiębiorstwach nie tylko pomagają, ale i działają.
Co nowego?
Orkiestracja Agentforce w dowolnym środowisku lub systemie
Wdrażanie autonomicznych agentów dla każdej interakcji z klientem i pracownikiem wymagało złożonej strategii. Teraz administratorzy i deweloperzy mają jeszcze więcej możliwości osadzania Agentforce w dowolnym miejscu i dostosowywania go do każdego przypadku użycia dzięki nowym narzędziom, takim jak:
- Agentforce API: Zintegruj Agentforce z back-endowymi procesami, innymi systemami i bezpośrednio z aplikacjami dzięki nowemu Agentforce API. Przykładowo, klienci mogą uruchomić agenta po utworzeniu zamówienia ERP lub uruchomić automatyzację procesu aplikacji pożyczkowej w celu sprawdzenia, czy dokumenty zawierają wymagane informacje.
- Agentforce Invocable Actions: Agentforce może być teraz osadzony w logice biznesowej Salesforce takiej jak Flow i Apex. Pozwala to klientom łączyć klasyczną automatyzację przepływu pracy z rozumowaniem agentowym. Przykładowo, klienci mogą uruchomić agenta, gdy szansa zakupowa przejdzie do określonego etapu, aby przeanalizować najlepsze kolejne kroki i uruchomić aktualizacje wiadomości e-mail lub akceptacje stosownie do tego.
- MuleSoft dla Agentforce: MuleSoft Topic Center pozwala programistom używać języka naturalnego do tworzenia zagadnień i akcji Agentforce z interfejsów API MuleSoft. MuleSoft API Catalog upraszcza tworzenie agentów AI poprzez scentralizowanie dostępu do różnych interfejsów API z MuleSoft, Salesforce i Heroku w ramach Agentforce. Zapewnia bezpieczne, zarządzane centrum dla administratorów, aby mogli oni szybko rozszerzyć możliwości agenta o gotowe tematy i akcje z różnych ekosystemów. Konektor MuleSoft Agentforce umożliwia programistom integrację Agentforce z istniejącymi przepływami pracy, umożliwiając interfejsom API i integracjom uruchamianie agentów w celu wzbogacania danych i wykonywania akcji w różnych systemach.
- Kroki Agentforce w Slack Workflow Builder: Umożliwia programistom osadzanie Agentforce w automatyzacjach nocode w Slack. Wyzwalanie Agentforce ze zdarzeń Slack i przekazywanie kontekstu konwersacji Slack do Agentforce bez konieczności polegania na działaniach inicjowanych przez użytkownika.
- Szablon pracownika Agentforce: Łatwe wdrażanie Agentforce dla przypadków użycia pracowników w Slack i Salesforce dzięki nowemu szablonowi Agentforce. Szablon Agentforce Employee Template umożliwia tworzenie wielu agentów pracowniczych, które można skonfigurować i wdrożyć w dowolnej linii biznesowej.
- Agentforce Surfaces: Inteligentne dostarczanie bogatych treści w ramach Agentforce we wszystkich kanałach. Inteligentne dodawanie dynamicznych, interaktywnych komponentów i mediów, które są specyficzne dla kanału i konkretnego urządzenia, aby lepiej dostosować sposób wyświetlania Agentforce w różnych kanałach.
- Agentforce Cards: Osadzaj komponenty internetowe Lightning w odpowiedzi na działania Agentforce. Ponownie wykorzystaj istniejące komponenty Salesforce, aby nadać Agentforce więcej kontekstu, informacji i funkcjonalności.
- Tableau Semantics: Tworzenie przejrzystych i zorganizowanych struktur danych – modeli semantycznych – które Agentforce może wykorzystać. Tableau wzbogaca agentów o kontekst biznesowy w czasie rzeczywistym, dzięki czemu mogą dostarczać dokładniejszych informacji i odpowiedzi
Pewna konfiguracja, testowanie i wdrażanie dzięki nowym narzędziom
Agentforce zawiera nowe narzędzia pro-code i low-code, które pomagają administratorom i programistom w tworzeniu pomysłów, budowaniu, wdrażaniu i nadzorowaniu Agentforce. Narzędzia te są częścią głęboko zunifikowanej platformy Salesforce, dzięki czemu są w pełni zintegrowane z przepływami pracy, z których deweloperzy korzystają na co dzień takich, jak np. DevOps Center i interfejs wiersza poleceń (CLI).
- Agentforce Developer Edition: Nowe bezpłatne środowisko dostępu do Agentforce i Data Cloud, aby rozpocząć prototypowanie pierwszych przypadków użycia. Agentforce Developer Edition obejmuje 10 GB dostępu do Data Cloud i 150 generacji LLM na godzinę.
- Pomoc AI w Agent Builder: Zespoły mogą teraz szybciej i pewniej wdrożyć Agentforce do produkcji dzięki opartemu na sztucznej inteligencji tworzeniu tematów i instrukcji, tak by pomóc szybko skonfigurować agentów, którzy przestrzegają najlepszych praktyk. AI Assist pomaga również zespołom w rozwiązywaniu problemów z odpowiedziami i udziela wskazówek, jak ulepszyć podstawowe tematy i instrukcje w Agentforce.
- Centrum testowe: Zespoły mogą łatwo testować swoje konfiguracje Agentforce na dużą skalę przy użyciu sztucznej inteligencji. Mogą automatycznie generować i uruchamiać przypadki testowe w Testing Center w Salesforce Sandbox. Zespoły mogą również ocenić, jak dobrze konfiguracje Agentforce przestrzegają barier, takich jak wierność lub znaczenie kontekstu.
- Wsparcie dla CLI i VS Code: Programiści mogą teraz tworzyć, aktualizować i testować konfiguracje Agentforce przy użyciu interfejsu CLI i kodu VS. Wszystkie aspekty konfiguracji Agentforce mogą być mogą być tworzone i aktualizowane za pomocą narzędzi pro-code, a przypadki testowe mogą być uruchamiane przeciwko tym konfiguracjom.
- DX Inspector: Przeglądaj i zrozum wszystkie metadane i dane używane przez Agentforce, w tym tematy i działania agentów, wewnątrz Salesforce Sandbox. Łatwe wprowadzanie i śledzenie zmiany metadanych podczas konfigurowania agentów w Agent Builder za pośrednictwem panelu bocznego.
- Agentforce Interaction Explorer: Szczegółowe raporty i analizy dotyczące działania Agentforce od ogólnych trendów, po śledzenie poszczególnych sesji. Pozwala zrozumieć każde żądanie użytkownika aby pomóc w ciągłym udoskonalaniu tematów i instrukcji w celu poprawy wydajności agenta.
Perspektywy analityków
Futurum Research wykazało, że organizacje korzystające z Agentforce mogą osiągnąć ROI do pięciu razy szybciej i przy co najmniej 20% niższym całkowitym koszcie posiadania, umożliwiając im wyprzedzenie konkurencji i usprawnienie operacje na dużą skalę. Firmy korzystające z Agentforce odnotowały o 40% krótszy czas rozwiązywania spraw i 25% wyższe współczynniki konwersji leadów, co bezpośrednio wpływa na przychody i utrzymanie klientów.
Dostępność
- Agentforce 2dx: Pełne wdrożenie w kwietniu 2025 r.
- AgentExchange: Już dostępne na AgentExchange.Salesforce.com
- Agentforce Developer Edition: Dostępne na developer.salesforce.com/signup
- Testing Center: Nowe funkcje testowe dostępne od kwietnia 2025 r.
- DX Inspector: Już dostępne.
- Agentforce Employee Agent będzie dostępny w kwietniu 2025 r. i będzie dołączony do Agentforce.
- MuleSoft for Agentforce jest już dostępny, Topic Center jest dołączony do każdej licencji Anypoint, API Catalog jest dołączony do Salesforce i wymaga MuleSoft, aby uzyskać dostęp do MuleSoft API.
- Agentforce Invocable Actions są już dostępne.
- Interfejs API Agentforce jest już dostępny.
- Agentforce Interaction Explorer: Premiera jesienią 2025 r.