Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Amerykanom nie przeszkadza długi czas ładownia samochodów elektrycznych

Nowe badanie Deloitte wskazuje na zmieniające się podejście Amerykanów do pojazdów elektrycznych (EV). Aż 77% respondentów jest gotowych czekać do 40 minut na naładowanie samochodu do 80%. Preferują też stacje ładowania zamiast punktów przy tradycyjnych stacjach benzynowych.

Długie czasy ładowania i ograniczona dostępność publicznych stacji często były wskazywane jako kluczowe przeszkody w popularyzacji pojazdów elektrycznych. Jednak najnowsze badanie Deloitte sugeruje, że amerykańscy konsumenci mogą być bardziej elastyczni, niż wcześniej sądzono.

W ankiecie, obejmującej 31 000 odpowiedzi z 30 krajów, aż 77% amerykańskich uczestników zadeklarowało, że jest gotowych poczekać do 40 minut na naładowanie samochodu do 80%. Większość współczesnych pojazdów elektrycznych już spełnia te wymagania dzięki szybkiemu ładowaniu prądem stałym (DC).

 

Lokalizacja stacji ładowania okazała się równie istotna – 44% respondentów preferuje punkty ładowania EV zamiast tradycyjnych stacji benzynowych wyposażonych w ładowarki, a zaledwie 15% opowiedziało się za drugim rozwiązaniem.

Badanie podkreśla także, że większość przyszłych właścicieli EV (79%) planuje ładować swoje pojazdy w domu. Co więcej, 35% ankietowanych przyznało, że podróże powyżej 60 mil (ok. 97 km) odbywa jedynie raz lub dwa razy w miesiącu, a 23% nigdy nie pokonuje takiego dystansu.

To zmiana w stosunku do wcześniejszych raportów Deloitte, które wskazywały, że czas i koszty ładowania mogą zniechęcać konsumentów do zakupu EV. Najnowsze wyniki sugerują, że pojazdy elektryczne już teraz spełniają oczekiwania większości użytkowników, a dalsze innowacje, takie jak ładowanie w 10 minut akumulatorów ze stałym elektrolitem, mogą jeszcze bardziej przyspieszyć adopcję takich samochodów.