Samsung będzie produkował nowe ogniwa dla Tesli.
Samsung wyprodukuje ogniwa akumulatorowe dalekiego zasięgu dla Tesli. Firma wyprzedziła tym samym głównych konkurentów – LG i Panasonic.
W rywalizację pomiędzy LG i Panasonic włączył się Samsung SDI (część Samsung Electronics). Kontrakt na produkcję baterii dalekiego zasięgu (tzw. 4680, nazwa pochodzi od wymiarów ogniwa) dla Tesli to intratny deal. Firma Elona Muska, zajmująca się samochodami elektrycznymi, szukając alternatywnego dostawcy ogniw wzmocniła szansę Samsunga na wejście między dwóch głównych azjatyckich rywali, którzy już z Teslą współpracują. Samsung SDI prawdopodobnie rozpocznie masową produkcję 4680 ogniw baterii w swojej malezyjskiej fabryce w przyszłym roku i dostarczy Tesli do 12 GWh tego typu ogniw.
Tesla musi korzystać z zewnętrznych producentów akumulatorów do swoich pojazdów. Na początku roku Tesla pochwaliła się milionowym ogniwem typu 4680, wyprodukowanym w fabryce firmy w Fremont. Tyle tylko, że ta liczba wystarcza jedynie na około 1200 sztuk samochodu Tesla Model Y. Ogniwa 4680, które Samsung SDI wyprodukuje dla Tesli, umożliwi stworzenie nowych, wydajnych modeli, które będą w stanie przejechać więcej na jednym ładowaniu. Nowe baterie mają mieć wyraźnie większą gęstość niż dotychczas stosowane.
Samsung SDI przygotowuje się do uruchomienia pilotażowej linii do produkcji baterii typu 4680 dla Tesli. Jeśli faza testowa przejdzie poprawnie, Samsung przejdzie do masowej produkcji ogniw w swoim zakładzie w Seremban w Malezji. Produkcja ma osiągnąć od 8 GWh do 12 GWh.
Pierwszy partner Tesli 4680, Panasonic, został poproszony przez firmę Elona Muska o pospieszenie się z etapem masowej produkcji, ponieważ wciąż wchodzi on również w fazę testów i weryfikacji. W rzeczywistości LG ogłosił niedawno, że opracował własne ogniwo 4680, które może pokonać Panasonica, jeśli chodzi o masową produkcję i dostawy do Tesli. Dzięki współpracy z Samsung SDI, Tesla ma teraz kolejnego potencjalnego dostawcę baterii 4680 nowej generacji, a dywersyfikacja dostaw może przynieść korzyści użytkownikowi końcowemu.